Нейропсихологія творчості та нейроестетика

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейропсихологія творчості та нейроестетика
Код дисципліни
ДВС.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1; ПР 2; ПР 3; ПР 4; ПР 5; ПР 6; ПР 7; ПР 8; ПР 9; ПР15; ПР16; ПР17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1 Знати основні положення «Анатомії ЦНС», «Фізіології ВНД» та «Нейропсихології». 2 Володіти базовими навичками пошуку, обробки та аналізу інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна акцентує увагу на можливостях сучасної нейронауки, які сприяють більш глибокому розумінню сутності мистецтва, його місця і ролі в процесі мікроеволюції людини. Розгляд нейроестетичної проблематики відбувається у різній площині. По-перше, у центрі уваги може виступати витвір мистецтва з його специфічними характеристиками; по-друге, акцент може бути зроблений на людині, яка виступає рецепієнтом (глядач, читач, слухач), зі складними когнітивними та емоційними процесами, що відповідають акту естетичного сприймання. І нарешті, нейронаука проливає світло на те, що відбуваєтся у мозку творця: як побудований творчий процес, як на нього вплинути, які специфічні нейромережі «обслуговують» креативність, інсайт, авторство, сумлінність тощо.
Рекомендована та необхідна література
• Свааб Д. Наш творчий мозок. - К., Книжный клуб. - 2019, 468 с. • Kandel, Eric. R. The age of insight: the quest to understand the unconscious in art, mind, and brain, from Vienna 1900 to the present, 2013. • Anjan Chatterje .The Aesthetic Brain. How We Evolved to Desire Beauty and Enjoy Art. Oxford University Press, 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, семінарські заняття презентації, доповіді, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях. Оцінка виконання письмового завдання з тем 1-5: РН1.1; РН1.2; РН2.1 – 10/6 балів. Оцінка виконання письмового завдання з тем 6-7: РН2.1; РН3.1; РН4.1 –10/6 балів. Оцінка участі у дискусії на семінарських заняттях: РН1.1; РН1.2; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Оцінка якості виконання завдань на семінарських заняттях: РН1.1; РН.2.1; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Мінімальний бал, необхідний для допуску на іспит – 36 балів, максимальний за семестр – 60 балів. Форма контролю – іспит. Мінімальний бал на іспиті – 24, максимальний – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології