Нейропсихологія свідомих та несвідомих психічних процесів

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейропсихологія свідомих та несвідомих психічних процесів
Код дисципліни
ОНД.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР. 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР. 5. Розробляти програми нейропсихологічних інтервенцій (нейрокорекція, нейроабілітація, нейрореабілітація), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР. 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи загальної психології, психології свідомості, анатомії ЦНС та фізіології ВНД. 2. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанувати актуальні психологічні та нейропсихологічні теорії свідомості та несвідомого, навчитися розробляти дизайн нейропсихологічних досліджень свідомих та несвідомих психічних процесів. Засвоєння дисципліни формує готовність до самостійної дослідницької діяльності в галузі нейропсихологічних досліджень свідомих та несвідомих психічних процесів, нейрональних корелятів свідомості, важкої проблеми свідомості. Міждисциплінарні нейропсихологічні дослідження свідомості є актуальним напрямком розвитку для сучасної академічної психології. Нейропсихологія несвідомих психічних процесів є важливим аспектом прикладного застосування знань та навичок психолога у таких царинах як психологічне консультування, психодіагностика, дослідження споживацької поведінки.
Рекомендована та необхідна література
1. Антологія сучасної аналітичної філософії, або жук залишає коробку / за наук. ред. А. С. Синиці. Львів: Літопис, 2014. 374 с. 2. Вахтель А. Свідомий досвід та антиредукціонізм у філософії Девіда Чалмерса //Філософська думка. – 2017. – №. 3. – С. 41-56. 4. Сепетий Д. П. Свідомість як суб’єктивність: таємниця Я. Книга 1. Зомбі, комп’ютери та Абсолютний Дух. – 2017. 5. Сепетий Д. П. Свідомість як суб’єктивність: таємниця Я. Книга 2. Привид у машині проти демона Лапласа. – 2017. 7. Gilead M., Ochsner K. N. The Neural Basis of Mentalizing. – Springer Nature, 2021. 8. Schore A. N. The Development of the Unconscious Mind (Norton Series on Interpersonal Neurobiology). – WW Norton & Company, 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, аналітичне есе. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях, аналітичне есе. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 12 до 20 балів. Доповнення – від 6 до 10 балів. Аналітичне есе – від 24 до 40 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології