Нейроетика та етнокультурна психологія

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейроетика та етнокультурна психологія
Код дисципліни
ОНД.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР. 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР. 6. Вести перемовини з колегами, доступно представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР. 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи загальної психології, психології свідомості, анатомії ЦНС та фізіології ВНД. 2. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанувати актуальні теорії нейроетики та етнокультурної психології, навчитися розробляти дизайн міждисциплінарних досліджень в царині нейроетики, етнопсихології та культурної психології. Засвоєння дисципліни формує готовність до самостійної дослідницької діяльності в галузі нейроетики, впливу культури на процеси нейропластичності, етнопсихології та психології культури. Міждисциплінарні нейропсихологічні дослідження етики та вивчення впливу культури на функціонування мозку є актуальним напрямком розвитку для сучасної академічної психології. Культура є важливим чинником, який формує не лише когнітивні психічні процеси, але й впливає на розвиток особистості.
Рекомендована та необхідна література
1. Вааль, Ф. де. Мораль без релігії. Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2018, с. 243. 2. Данилюк, І.В., Курапов, А.О., & Ягіяєв, І.І. Етнокультурна психологія: історія та сучасність //Київ, АртЕк. – 2019. 3. Зімбардо Ф. Ефект Люцифера. Чому хороші люди чинять зло. – Yakaboo Publishing, 2017. 5. Chiao J. Y. et al. (ed.). The Oxford handbook of cultural neuroscience. – Oxford University Press, 2016. 6. Choudhury S., Slaby J. (ed.). Critical neuroscience: A handbook of the social and cultural contexts of neuroscience. - John Wiley & Sons, 2016. 7. Kitayama S., Varnum M. E. W., Salvador C. E. Cultural Neuroscience //Handbook of Cultural Psychology. - 2019. 8. Talhelm T. et al. Large-scale psychological differences within China explained by rice versus wheat agriculture //Science. – 2014. – Т. 344. – №. 6184. – С. 603-608.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, аналітичне есе. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях, аналітичне есе. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 12 до 20 балів. Доповнення – від 6 до 10 балів. Аналітичне есе – від 24 до 40 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська