Нейропсихологія

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейропсихологія
Код дисципліни
ОНД.21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні наукові підходи, що вивчають зв’язок між мозком та психікою; особливості електричних та хімічних процесів у мозку; особливості локалізації та перебігу основних психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, мотивація, емоції, свідомість). Вміти: прогнозувати ймовірні порушення психічної діяльності, спраючись на топічні закономірності організації мозкових процесів; розпізнавати ранні ознаки хронічних нейродегенеративних процесів; організовувати нейропсихологічне обстеження. Володіти: навичками проведення методик нейропсихологічної діагностики, інтерпретації їх результатів і узагальнення отриманих даних у заключенні нейропсихолога.
Зміст навчальної дисципліни
Нейропсихологія - це міждисциплінарна галузь наукових знань, предметом якої виступають взаємозв’язки між психікою та людським мозком. В ході оволодіння дисципліною студенти знайомляться з теоретичними і прикладними концепціями сучасної нейронауки в їх співвідношенні з різноманітними явищами культури, медицини, повсякденного життя. Проблематика курсу торкається проблем мозкової організації психічних процесів, специфіки та умов пластичної перебудови мозку у нормі і патології, методів виявлення порушень мозкової активності.
Рекомендована та необхідна література
Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. psychology press. Carter, R. (2019). The human brain book: An illustrated guide to its structure, function, and disorders. Penguin. Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy through clinical cases (p. 976). Sunderland: Sinauer Associates. Doidge, N. (2015). The brain's way of healing: stories of remarkable recoveries and discoveries. Penguin UK. Taylor, J. B. (2017). My stroke of insight: A brain scientist’s personal journey. Ramachandran, V. S. (2012). The tell-tale brain: Unlocking the mystery of human nature. Random House. • Малишева, К. О. (2013). Префронтальні відділи кори головного мозку: історія новітніх досліджень. Проблеми сучасної психології, 19. • Литвин, С. (2018). Система екзекутивних функцій як нейропсихологічний корелят толерантності до невизначеності. PSYCHOLOGICAL JOURNAL, 4(10), 29-46.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
      Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
      Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота, залік. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді на семінарських заняттях, самостійна робота. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 18 до 25 балів. Доповнення – від 6 до 15 балів. Самостійна індивідуальна робота – від 24 до 40 балів. Підсумкова контрольна робота – від 12 до 20 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська