Нейрокультурологія

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейрокультурологія
Код дисципліни
ДВС.3.03.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1 Опанувати курси «Загальна психологія», «Нейропсихологія», «Основи психогенетики». 2 Знати теоретичні основи структури психіки, чинники і основні механізми формування особистості, особливості мозкової організації психічних процесів. 3 Володіти елементарними навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Нейрокультурологія - це міжлисциплінарна галузь наукових досліджень, предметом якої виступають взаємозв’язки між культурою та людським мозком. Студенти знайомляться з теоретичними і прикладними концепціями сучасної нейронауки, в їх співвідношенні з різноманітними культурними явищами. Проблематика курсу торкається еволюції та мікроеволюції мозку, неврологічних корелятів культурного розвитку людства, нейробіології творчого процесу, мозкової організації процесу естетичного сприймання, впливу культурного досвіду на структурно-функціональні особливості мозку через механізми нейропластичності. Окрема увага приділяється сучасним методам дослідження мозку та їх евристичним можливостям у поясненні явищ як класичної, так і мінливої сучасної культури.
Рекомендована та необхідна література
• Свааб Д. Наш творчий мозок. - К., Книжный клуб. - 2019, 468 с. • Kandel, Eric. R. The age of insight: the quest to understand the unconscious in art, mind, and brain, from Vienna 1900 to the present, 2013. • Anjan Chatterje .The Aesthetic Brain. How We Evolved to Desire Beauty and Enjoy Art. Oxford University Press, 2013. • Малишева, К. О. (2013). Префронтальні відділи кори головного мозку: історія новітніх досліджень. Проблеми сучасної психології, 19. • Литвин, С. (2018). Система екзекутивних функцій як нейропсихологічний корелят толерантності до невизначеності. PSYCHOLOGICAL JOURNAL, 4(10), 29-46.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота, залік. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді на семінарських заняттях, самостійна робота. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 18 до 25 балів. Доповнення – від 6 до 15 балів. Самостійна індивідуальна робота – від 24 до 40 балів. Підсумкова контрольна робота – від 12 до 20 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології