Аналіз даних у психології

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Аналіз даних у психології
Код дисципліни
ОНД.13
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР 7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: структуру та загальні закономірності функціонування психіки; елементарні знання з математичного аналізу, теорії ймовірностей та математичної статистики, базові засади конструювання психологічного дослідження, емпіричні та теоретичні методи психологічного дослідження; 2. Вміти: формулювати і використовувати для розв’язання практичних задач загальну методологічну і конкретну базу власного наукового дослідження; 3. Володіти: уміннями
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам теоретичні знання та практичні навички, необхідні для 1) розуміння професійних публікацій, які базуються на емпіричних даних та критичного оцінювання їхньої якості; 2) самостійного використання статистичних методів аналізу даних; 3) підготовки презентацій та звітів за результатами аналізу. передбачає вивчення: особливостей вимірювання в психології, розподілу змінної та описових статистик; логіки оцінювання та перевірки гіпотез; параметричних та непараметричних критеріїв встановлення статистично значимої різниці у показниках двох і більше незалежних та залежних груп; способів встановлення зв’язку між змінними, виміряними у метричних та категоріальних шкалах; можливостей перевірки якості психологічного інструментарію; регресійного аналізу, багатомірного шкалювання, факторного та кластерного аналізу.
Рекомендована та необхідна література
Погорільська Н. І., Ходанович О.В. Математичні методи в психологічних дослідженнях. К.: Київський університет, 2015. 127 с. Fagerland M.W. t-tests, non-parametric tests, and large studies—a paradox of statistical practice? BMC Medical Research Methodology. 2012. Vol. 12. Режим доступу: https://bmcmedresmethodol.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2288-12-78?fbclid=IwAR2byTgsQaJCKj1wQju7lCoXtJgKqtqGhWkhBYBAv1585OeDFd97NaPRRg Tomczak M., Tomczak E. The need to report effect size estimates revisited. An overview of some recommended measures of effect size. TRENDS IN SPORT SCIENCES. 2014. Vol. 1(21). P. 19-25.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Виконання практичних робіт: РН1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2; РН2.3; РН2.4, РН3.1, РН4.1 – 69/38 балів Виконання модульних контрольних робіт: РН1.1; РН1.2; РН2.1; РН2.2; РН2.3; РН2.4 – 20/12 Загальний семестровий бал множиться на коефіцієнт 0,67 Підсумкове оцінювання: іспит. Мінімальний порогів рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, має бути не менше 24 з 40 балів. Студент не допускається до складання іспиту, якщо під час семестру набрав менше 36 балів.
Мова викладання
Українська