Історія психології

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Історія психології
Код дисципліни
ОНД.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПР 7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержуваних результатів психологічних досліджень, формулювати аргументовані висновки. ПР 9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх роз’яснення.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ загальної психології, світової історії та історії України. Вміння оцінювати, аналізувати причини та наслідки впливу соціальних, економічних, інформаційних, культурних умов на особистість. Володіння елементарними навичками визначати, аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Зміст навчальної дисципліни
Метою є формування у студентів наукових уявлень про виникнення та динаміку розвитку психологічних знань в світовій та вітчизняній науці, ознайомлення з основними етапами та періодами розвитку світової та вітчизняної психологічної науки від виникнення психологічних ідей в Древній Греції до огляду сучасних напрямків психологічних досліджень. Курс забезпечує формування у студентів базових знань з історії психологічних поглядів та їх зв’язок з актуальним станом психологічної науки. Курс складається з двох змістовних частин. Перша присвячена вивченню розвитку психологічних ідей починаючи з аналізу первісних вірувань і до ідей епохи Просвітництва. Друга частина розкриває особливості становлення психології як науки та психологічні теорії ХХ та ХХІ століть.
Рекомендована та необхідна література
Махній М. Історія психології: навчальний посібник. К.: Видавничий Дім “Слово”, 2016. 472 с. Роменець В.А. Історія психології ХVІІ століття. К.: Вища школа., 1990. 400 с. Роменець В.А. Історія психології епохи Просвітництва. К.: Вища школа, 1993. 568 с. Роменець В.А. Історія психології ХІХ – початку ХХ століття. К.: Вища школа, 1995. 614 с. Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології ХХ століття. К.: Либідь, 2003. 990 с. Історія психології: від античності до початку XX століття : навч. посібник / Авт-уклад. О. П. Коханова, 2016. НВП «Інтерсервіс». 235 с. Pickren, Wade E., Rutherford A/ A history of modern psychology in context. A John Wiley & Sons, inc., Publication ; Library of Congress Cataloging-in-Publication Data, 2010. 380 p. Pieter J. Historia psychologii. - Warshawa : Panstwowe wydawnictwo naukowe, 1976. 456 s. Stachowski R. Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Warszawa : Wydawnictwo naukowe SCHOLAR, 2010. 318.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
1. Усна відповідь (опитування, виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення) – І семестр 22/14 балів; ІІ семестр 42/14 балів. 2. Самостійна робота (підготовка конспекту першоджерел) - І семестр 20/12 балів; ІІ семестр 30/18 балів. 3. Письмова робота впродовж семестру (експерс-контроль) – І семестр 8/4 балів, ІІ семестр 8/4 балів. 4. Підсумкова контрольна робота (І семестр за темами 1-8) – 10/6 балів; (ІІ семестр за темами 9-25): – 20/12 балів. Підсумкове оцінювання в кожному семестрі – Іспит. Мінімальний пороговий рівень допуску до іспиту становить 36 балів. Форма проведення іспиту – письмова. Види завдань – тестові завдання, відкриті питання, творче завдання. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали, максимально – 40 балів. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів.
Мова викладання
Українська