Філософія бізнесу

Освітня програма: Міжнародний бізнес (магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Філософія бізнесу
Код дисципліни
ОК1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Завдання – надати студентам цілісну систему знань про сучасні філософськідослідження, основну проблематику, дослідницькі підходи та методології вивчення різноманіття економічних бізнес культур шляхом їхньої типологізації. В результаті навчання студенти мають не лише продемонструвати масив теоретичних знань, але й використовувати їх у своїх самостійних дослідженнях економічних культур, вміючи надавати неупереджену експертну оцінку дослідженим явищам та феноменам економічного життя країн сучасного світу
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти маютьзнатиосновні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні аспекти філософії економікита філософські методи дослідження та прогнозування; основні філософсько-економічніпоняття та категорії; основи економічної теорії. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ бізнес-культури, процесів та подійпідприємницької активності; застосовувати основні терміни, категорії йкласифікації філософіїв аналізі бізнесявищ та процесів; виявляти сучасні тенденції співіснування різних бізнес-культур в умовах глобалізації та міжкультурного діалогу, прогнозувати перспективи їх розвитку з урахуванням особливостей перебігу культурних процесів в умовах глобалізації;
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Парадигми сучасної філософії Тема 2. Філософія бізнесу як структурний елемент філософії економіки Тема 3. Формування суб’єкта бізнес-діяльності як філософська проблема Тема 4. Соціокультурна динаміка господарського життя Тема 5. Управлінські рішення у бізнес-діяльності Тема 6. Лідерство та ідеальний керівник Тема 7. Негативні форми управління організацією Тема 8. Владні відносини та бізнес Тема 9. Ідеологія, політика і бізнес Тема 10. Життєві цикли організації та бізнеспроцес Тема 11. Багатство як філософсько-економічна категорія Тема 12. Феномен щастя в бізнес-культурі Тема 13. Мораль і бізнес: основні принципи взаємодії Тема 14. Концепт успіх-удача в бізнесдіяльності Тема 15. Бізнес-суспільство в контексті постіндустріалізму
Рекомендована та необхідна література
Волков О.Г. Філософія бізнесу: Практикум / О.Г. Волков. - Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. – 271 с. Гестеланд Р.Р. Кросс-культурное поведение в бизнесе. Практика общения и ведения бизнеса в различных национальных культурах. – Днепропетровск: Баланс-Клуб, 2003. Доброва Н.В. Основи бізнесу: навчальний посібник / Доброва Н.В., Осипова М.М. – Одеса: Бондаренко М. О., 2018. – 305 с. Зарубина Н.Н. Социология хозяйственной жизни. – М.: Логос, 2006. – 390 с. Льюис Ричард Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию. Пер с англ. – 2-е изд. – М. Дело, 2001. – 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється за модульно-рейтинговою системою шляхом поточного контролю, а підсумковий результат роботи студента впродовж семестру оцінюється за 100-бальною шкалою. Поточний контроль: усні відповіді та презентації на семінарах (до 40 балів), письмові аналітичні індивідуальні та групові завдання, розв’язання кейсів (до 40 балів), підсумкова модульна контрольна робота (до 20 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Дмитро Анатолійович Товмаш
Кафедра філософії гуманітарних наук
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра філософії гуманітарних наук
Філософський факультет