Командоутворення та лідерство

Освітня програма: Освітньо-наукова програма "Державна служба" - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Командоутворення та лідерство
Код дисципліни
ВБ.1.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: теоретичні основи командоутворення та лідерства на державній службі, зокрема: наукові підходи, концепції, принципи, закономірності, функції; сутнісні ознаки понять: “командоутворення на державній службі”, “лідерство в публічній службі”. Вміти: критично осмислювати базові наукові підходи, теорії, концепції, принципи, технології, інструменти та встановлювати взаємозв’язок між ними, командоутворення та лідерства на державній службі; удосконалювати особистісно-професійні якості комунікативної компетентності, етико-психологічні засади ділових комунікацій, застосовуючи тренінги, коучинги, фасілітацію та інші технології в формуванні конкурентоздатної команди. Володіти навичками аналізу, синтезу, узагальнення, оцінки, обробки та прогнозування управлінських рішень в процесі обговорення проблемних питань щодо з командоутворення та лідерства в органах державної влади; роботи з нормативно-правовою базою, масивом статистичної інформації
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні умови та додаткові вимоги Знати: теоретичні основи командоутворення та лідерства на державній службі; організаційно-функціональні та соціально-психологічні засади командоутворення та лідерства; особливості ціннісно-рольового та компетентнісного підходів в побудові успішної управлінської команди на державній службі. Вміти застосовувати сучасні наукові підходи, стандарти, інструменти практичні рішення для розвитку командоутворення та лідерства; удосконалювати особистісно-професійні якості комунікативної компетентності, етико-психологічні засади ділових комунікацій, застосовуючи тренінги, коучинги, фасілітацію та інші технології в формуванні конкурентоздатної команди.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Феноменологія лідерства у сфері публічного управління та адміністрування Тема 2. Сучасні концепції лідерства Тема 3. Інституціоналізація лідерства в публічно-управлінській діяльності Тема 4. Профіль компетенцій та види лідерства в публічно-управлінській діяльності Тема 5. Сутність та ґенеза тимбілдингу Тема 6. Командні ролі та ефективність їх виконання у професійній діяльності державних службовців Тема 7. Специфіка формування та розвитку управлінських конкурентоздатних команд на державній службі Тема 8. Оцінювання зрілості управління та командної взаємодії в органах державної влади
Рекомендована та необхідна література
1. Збірник навч. кейсів для професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» / [Н. Алюшина, Ж. Кравченко, Н. Наулік, Я. Турунен, С. Хаджирадєва (заг. ред.) та ін.]. Київ : УШУ, 2022. 136. 2. Корчак Наталія, Ларіна Наталія. Командоутворення та лідерство: навч. посіб. для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 281 “Публічне управління та адміністрування”. Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби КГУ імені Тараса Шевченка. 2023. 200 с. 3. Корчак Н.М., Ларіна Н.Б., Рачинський А.П., Хаджирадєва С.К. Основи управління персоналом на державній службі: навч. посіб., ННІПУДС КНУ імені Тараса Шевченка 2023. 220 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Семестрове оцінювання таких видів робіт, як: дискусії, опитування, розв’язування задач, тестування, контрольні роботи здійснюються під час занять, які відбуваються за розкладом. Самостійна робота студента полягає в систематичному опрацюванні нормативно – законодавчих актів та наукових джерел щодо державної служби. Засвоєний матеріал підлягає перевірці на кожному практичному занятті у формі усного опитування. Крім того, результати самостійного опрацювання матеріалу перевіряються у вигляді коротких письмових робіт, кожна з яких оцінюється максимум у 5 балів. Відпрацювання пропущених занять здійснюється шляхом виконання студентом додаткових розрахункових завдань з дисципліни.
Методи та критерії оцінювання
1. Виконання практичних (семінарських) занять - мах. 35 балів / мін. 21 бали . 2. Контрольні роботи – мах. 20 балів / мін.12 бали (дві модульні контрольні роботи) 3. Самостійна робота –мах. 5 балів / мін. 3 бали 4. Індивідуальна аналітична робота - мах. 20 балів / мін. 12 балів. Перескладання семестрового контролю з метою покращення позитивної оцінки не допускається. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів. Підсумкова оцінка з дисципліни студенту виставляється за результатами роботи протягом семестру як сума балів, отриманих впродовж навчального семестру, включаючи бали, отримані за виконання самостійної роботи та підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра публічної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби