Форми місцевої демократії

Освітня програма: Освітньо-професійна програма Місцеве самоврядування - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Форми місцевої демократії
Код дисципліни
ОК.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Результати навчання Знати теоретико-методологічні основи демократії на місцевому рівні, особливості її впровадження в Україні та у зарубіжних країнах; Знати організаційно-правові засади та технології представницької демократії; Знати концептуальні засади та форми прямої демократії - демократії участі; Вміти організовувати процес розвитку територіальних громад на засадах широкої участі мешканців у прийнятті рішень; Вміти виявляти проблеми розвитку територій через організацію комунікацій з громадськістю та визначати шляхи їх вирішення; Вміти розробляти проекти локальних нормативних документів щодо застосування механізмів демократії на місцевому рівні; Здатність вести дискусію, аргументовано обґрунтовувати власні думки щодо переваг та проблемних аспектів залучення громадськості до прийняття рішень;
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні умови та додаткові вимоги 1. Знати: основні теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики у сфері місцевого самоврядування, основ та технологій прийняття управлінських рішень на засадах партисипації в системі місцевого самоврядування. 2. Вміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері місцевого самоврядування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. 3. Володіти навичками аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних, соціологічних та інших даних, роботи з нормативно-правовою базою, оформлення й представлення даних за допомогою програм пакету Microsoft Office (Excel, Word, Power Point та ін.).
Зміст навчальної дисципліни
Зміст освітньої програми Розкриваються теоретико-методологічні основи та організаційні форми демократії на місцевому рівні, особливості їх впровадження в Україні та у зарубіжних країнах. Розглядаються організаційно-правові засади залучення громадськості до місцевого розвитку, основні етапи впровадження інструментів партисипативної демократії у територіальних громадах. Актуалізуються пропозиції щодо створення сприятливих умов партисипативної демократії у прийнятті управлінських рішень на місцевому рівні.
Рекомендована та необхідна література
Рекомендована та необхідна література 1. Громадська участь/залучення громадян. Депутатська діяльність в округах (навчальний модуль) / Олександр Сергієнко, Олег Ватаманюк. К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. 92 с. 2. Місцеве самоврядування : підручник / за ред. В. М. Вакуленка, Ю. Ф. Дехтяренка, В. С. Куйбіди. К. : НАДУ, 2019. 723 с. 3. Daniel Klimovský, Nataliia Grynchuk. Participatory Budgeting. The Teaching Material. NISPAcee, 2017. 33 p. URL:http://www.nispa.org/files/publications/training/Participatory_budgetingENG.pdf 4. Управління містом : підручник / за заг. ред. Л.Г. Комахи, В.С. Колтун, Ю.Ф. Дехтяренка / К. ВПЦ «Київський університет», 2023. 464 с. 5. Школа бюджетної грамотності для громадських організацій. Посібник для тренерів / авт. кол. : А. М. Бойко, Г. А. Борщ, Н. М. Гринчук та ін. ; за заг. ред. Г. А. Борща. Київ : Фонд Східна Європа, 2017. 298 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання Лекція, семінарські та практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи та критерії оцінювання Оцінювання здійснюється у формах поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль здійснюється під час проведення аудиторних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студентів до виконання запланованих видів навчальної діяльності у межах дисциплін, що вивчаються. При поточному контролі оцінюється: контрольні роботи, самостійні завдання, аналітичне завдання, презентації, активність роботи студента на практичних і семінарських заняттях, результати виконання індивідуальних завдань, що передбачені програмою самостійної роботи, якість підготовлених презентацій або тематичних повідомлень. Підсумковоий контроль: іспит.
Мова викладання
Українська