Нейропсихологія

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейропсихологія
Код дисципліни
ОНД.21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні наукові підходи, що вивчають зв’язок між мозком та психікою; особливості електричних та хімічних процесів у мозку; особливості локалізації та перебігу основних психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, мотивація, емоції, свідомість). Вміти: прогнозувати ймовірні порушення психічної діяльності, спраючись на топічні закономірності організації мозкових процесів; розпізнавати ранні ознаки хронічних нейродегенеративних процесів; організовувати нейропсихологічне обстеження. Володіти: навичками проведення методик нейропсихологічної діагностики, інтерпретації їх результатів і узагальнення отриманих даних у заключенні нейропсихолога.
Зміст навчальної дисципліни
Нейропсихологія - це міждисциплінарна галузь наукових знань, предметом якої виступають взаємозв’язки між психікою та людським мозком. В ході оволодіння дисципліною студенти знайомляться з теоретичними і прикладними концепціями сучасної нейронауки в їх співвідношенні з різноманітними явищами культури, медицини, повсякденного життя. Проблематика курсу торкається проблем мозкової організації психічних процесів, специфіки та умов пластичної перебудови мозку у нормі і патології, методів виявлення порушень мозкової активності.
Рекомендована та необхідна література
Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. psychology press. Carter, R. (2019). The human brain book: An illustrated guide to its structure, function, and disorders. Penguin. Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy through clinical cases (p. 976). Sunderland: Sinauer Associates. Doidge, N. (2015). The brain's way of healing: stories of remarkable recoveries and discoveries. Penguin UK. Taylor, J. B. (2017). My stroke of insight: A brain scientist’s personal journey. Ramachandran, V. S. (2012). The tell-tale brain: Unlocking the mystery of human nature. Random House.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
      Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
      Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота, залік. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді на семінарських заняттях, самостійна робота. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Усна відповідь – від 18 до 25 балів. Доповнення – від 6 до 15 балів. Самостійна індивідуальна робота – від 24 до 40 балів. Підсумкова контрольна робота – від 12 до 20 балів. Організація оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська