Соціологія поколінь

Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологія поколінь
Код дисципліни
ВК5.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: Історію та базові положення теорій поколінь у соціології. Авторів та розроблені ними засади актуальних теорій поколінь у соціології. Вміти: Аналізувати зміст актуальних дискусій в сучасній соціології щодо специфіки взаємодії між поколіннями Здійснювати аналітичне прогнозування векторів поведінки соціальних груп у розрізі поколінь в умовах пришвидшених суспільних змін Застосовувати теоретичні підходи та методологію теорій поколінь у соціології до виконання задачі налагодження міжпоколінних взаємодій та вирішення наявних чи потенційних конфліктів між ними.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання базового поняттєво-категоріального апарату соціології. Знання теоретичних основ класичних соціологічних теорій. Вміти працювати з науковою літературою та першоджерелами.
Зміст навчальної дисципліни
1. Теорії поколінь в соціології: характеристика та засадничі положення. Історія виникнення соціології поколінь. Теорії поколінь Нейла Хоува і Вільяма Штрауса. Теорії репродукції поколінь в постструктуралістській соціології. 2. Актуальні аспекти дослідження та прогнозування міжпоколінних взаємодій в умовах суспільних змін. Уявлення про взаємодії поколінь у контексті динаміки зміни ціннісних орієнтацій. Соціальна напруженість у міжпоколінних взаємодіях. Технології налагодження міжпоколінної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойко В. А. Феномен покоління: особливості соціологічної концептуалізації [Електронний ресурс] / В. А. Бойко // Грані. – 2014. – № 12. – С. 158–162. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2014_12_29 2. Вітт Г. Частота Покоління Z. Як бренди налаштовуються на неї і здобувають довіру споживачів / Грегг Вітт, Девід Берд // Покоління «З»: соціологічна точка зору. – К., Vivat, 2021. - 304 с., с. 41-68. 3. Мороз Є.О. Теоретико-методологічні засади концепції культурної репродукції П.Бурдьє: можливості використання на сучасному етапі розвитку соціологічної теорії // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць.Вип.26(1) – К.:Логос, 2015. – С.14-21. 4. Новікова Л. Ціннісні відмінності поколінь в сучасному українському суспільстві / Л. Новікова // Вісник Київського національного університету 5 ім. Т. Шевченка / відп. ред. О. Д. Куценко. – Київ, 2015. – Вип. 1 (6) : Соціологія. – С. 23–31.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1.Робота на семінарських заняттях протягом семестру з тем 1-6, РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2 та РН 2.3 – 40 балів/24 бали. 2. Кр 1 з теми 1-3 у формі тесту з закритими альтернативами. (Залежно від стану епідеміологічної ситуації в країні тест може бути запропонований до виконання у онлайн формі за допомогою використання навчальної платформи Moodle), РН 1.1, РН 1.2 та РН 2.1– 30 балів/ 18 балів. 3. Кр 2 з теми 4-6 у формі тесту з закритими альтернативами. (Залежно від стану епідеміологічної ситуації в країні тест може бути запропонований до виконання у онлайн формі за допомогою використання навчальної платформи Moodle), РН 2.2, РН 2.3– 30 балів/ 18 балів. Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Евгенія Олегівна Мороз
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології