Етнокультурний потенціал Карпатського туристичного регіону

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Етнокультурний потенціал Карпатського туристичного регіону
Код дисципліни
ВК 2.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати базову термінологію етнографії та туризмознавства. Знати фактори та віхи процесу утворення історико-етнографічних регіонів України в Україні. Знати періодизацію, еволюцію та основні одиниці адміністративно-територіальної системи в українських Карпатах в ході історичного розвитку. Знати критерії історико-етнографічного районування. Знати основні пам’ятки культури в Карпатах туристичного значення. Знати специфіку природи Карпат і її використання в туристичній галузі. Вміти організовувати екскурсії, тури, походи в Карпатах. Вміти аналізувати вплив природного середовища та історичного процесу на формування етнографічної специфіки історино-етнографічних регіонів Карпат. Засвоювати теоретико-методологічну базу та виробляти практичні навички проведення наукових досліджень і групового вирішення проблемних завдань із застосуванням відповідних методів і прийомів наукового аналізу. Проявляти увагу і толерантність до думки інших людей у процесі спілкування.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знатиспецифіку і правову базу туристичної галузі в Україні. Знати базову термінологію етнології Знати матеріальну і духовну традиційну культуру українців. Вміти опитувати інформаторів на етнографічну тематикута проводити спостереження у ході польових етнографічних експедицій. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Курс складається з двох змістових модулів. Перший ознайомлює з історико-етнографічним районуванням Карпатського регіону, традиційною матеріальною та духовною культурою автохтонів Карпат – бойків, лемків і гуцулів, а також із можливістю використання цього культурного потенціалу в туризмі. Розглядається також церковна і замкова архітектура регіону. Другий модуль присвячений вивченню природи Карпат та її ролі у місцевому туризмі. Окремий увага приділена важливості збереження і відновлення природи регіону, що страждає також і внаслідок туристичної активності людини.
Рекомендована та необхідна література
Бойківщина: Іст.-етногр. дослідження / За ред. Ю.Г.Гошка. – К.,1983. Закон України «Про туризм». – К., 1995. Закон України «Про внесення змін до закону України «Про туризм», від 18 листопада 2003 року, № 1282- IV. Гетьман В.І. Українські Карпати. Ландшафтно-рекреаційні ресурси. К., 2010. Гуцульщина: Іст.-етногр. дослідження / За ред. Ю.Г.Гошка. – К.,1987. Данилюк В.О. Рекреаційно-туристичний потенціал Карпатського регіону. // Науковий вісник Ужгородського університету. Сер. Економіка. - Ужгород, 2011. - Спецвип. 33, ч. 4. - С. 31-34. Етнографічні групи українців Карпат. Бойки. / ІН НАНУ. За ред. С. Павлюка. – Харків: Фоліо, 2020. – 576 с. Етнографічні групи українців Карпат. Гуцули. / ІН НАНУ. За ред. С. Павлюка. – Харків: Фоліо, 2020. – 384 с. Етнографічні групи українців Карпат. Лемки. / ІН НАНУ. За ред. С. Павлюка. – Харків: Фоліо, 2020. – 368 с. Лемківщина. Історико-етнографічне дослідження. – Львів, 1999. Т.1: Матеріальна культура; 2002. Т.2: Духовна культура.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): ознайомлення студентів з предметом, основними поняттями й науковими категоріями, які використовуються у процесі викладання дисципліни; формування вмінь аналізувати вплив природного середовища та історичного процесу на формування етнографічної специфіки традиційної культури аборигенів українських Карпат; вироблення навичок роботи з науковою літературою і джерельною базою.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час контрольних робіт (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту), а саме: за виконання запропонованих письмових завдань. Зміст курсу поділений на 2 змістові модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються контрольною роботою, що визначає рівень засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-5, у змістовий модуль2 (ЗМ2) – теми 6-15. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Олександрівна Громова
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет