Основи мовознавства: діахронія

Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства: діахронія
Код дисципліни
ННД.13.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7, ПРН8, ПРН15, ПРН16, ПРН17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Основи мовознавства (синхронія)».
Зміст навчальної дисципліни
Змістом курсу є формування знань про діахронічну теорію мовознавства як систему нкових галузей – генетичного та еволюційного мовознавства. Курс подає матеріал про діахронічну складову основ мовознавства як навчальну дисципліну; з'ясовує її відмінність від однойменної наукової дисципліни; висвітлює зміст категорій «діахронія», «історія», «формування», «еволюція»; запроваджує поділ історичного мовознавства на генетичне та еволюційне; визначає базові поняття, концепції, закономірності історичного мовознавства, знання яких необхідне для подальшого оволодіння фахом. Курс входить у цикл обов’язкових навчальних дисциплін і є складовою частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології», що складається з чотирьох частин: Частина 1. Латинська мова (2 кредити); Частина 2. Основи мовознавства: синхронія (2 кредити); Частина 3. Основи мовознавства: діахронія (2 кредити); Частина 4. Вступ до китайської філології (2 кредити).
Рекомендована та необхідна література
1. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. Київ, 2007. 2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. Київ, 2000. 3. Тищенко К.М. Лекції з генетичного мовознавства. (Передісторія мовлення. Палеосиґні-фіка. Історична синтактика). Київ, 1999. 4. Тищенко К.М. Долітописна мовна історія українців. Київ-Дрогобич, 2016. 5. ЕСУМ – Етимологічний словник української мови: В 7 т. Київ, 1982-2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні та семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: усні відповіді, участь у дискусіях, тестові завдання, модульна роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Критерії семестрового оцінювання і критерії оцінювання на іспиті представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології