Основи мовознавства: синхронія

Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства: синхронія
Код дисципліни
ННД.13.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7, ПРН8, ПРН15, ПРН16, ПРН17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування шкільного курсу з гуманітарних дисциплін.
Зміст навчальної дисципліни
Змістом курсу є поетапне формування знань про синхронічну теорію мовознавства як систему наукових галузей – метатеорії мовознавства, прагматики, синтактики, десигніки. Курс подає матеріал про синхронічну складову основ мовознавства як навчальну дисципліну; з'ясовує її відмінність від однойменної наукової дисципліни; висвітлює зміст категорій «теорія», «елемент», «одиниця», «концепція», «закономірність», «прагматика», «синтактика», «десигніка»; запроваджує поділ синхронічного мовознавства на п'ять галузей; визначає базові поняття, концепції, закономірності синхронічного мовознавства, знання яких необхідне для подальшого оволодіння фахом. Курс є складовою частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології», що складається з чотирьох частин: Частина 1. Латинська мова (2 кредити); Частина 2. Основи мовознавства: синхронія (2 кредити); Частина 3. Основи мовознавства: діахронія (2 кредити); Частина 4. Вступ до китайської філології (2 кредити).
Рекомендована та необхідна література
1. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. Київ, 2007. 308 с. 2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. Київ, 2000. 3. УМЕ – Українська мова. Енциклопедія. Київ, 2004. 4. Тищенко К.М. Класифікація закономірностей мовознавства // Наук. вісті НТУУ "КПІ". Київ, 2005. № 2. 5. Тищенко К. Метатеорія мовознавства. Київ, 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні й семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: усні відповіді, участь у дискусіях, тестові завдання, письмові роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 100 балів, у мінімальному вимірі 60 балів. Завершується дисципліна заліком, який виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології