Комплексний атестаційний іспит з англійської та литовської мов

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексний атестаційний іспит з англійської та литовської мов
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною, польською, англійською та литовською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, польською, англійською та литовською мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 14. Використовувати польську, англійську та литовську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Комплексний атестаційний іспит з англійської та литовської мов передбачає перевірку та оцінку сформованості у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 035 «Філологія» (035.033 «Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська)» ОПП «Польська мова і література, англійська та литовська мови» предметно-фахової, комунікативної, соціокультурної, професійної компетентностей, та має на меті визначити наявність у випускників знань про теоретичні засади сучасної лінгвістичної англістики й литуаністики; рівень сформованості загальних і фахових компетентностей, що полягають у володінні практичними вміннями й навичками користування англійською й литовською мовами; здатність реалізувати здобуті знання і вміння в майбутній професійній діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Комплексний атестаційний іспит з англійської та литовської мов передбачає перевірку рівня володіння мовою на фонетичному рівні, де оцінюється рівень відповідності усного мовлення фонетичним стандартам британського варіанта англійської та нормативної сучасної литовської мови. На морфологічному рівні оцінюються вміння й навички добирати відповідні морфологічні одиниці для організації англійського та литовського усного мовлення. На лексичному рівні оцінюються вміння добирати відповідні англійські та литовські лексеми для організації усної комунікації й навички їхнього доцільного й правильного використання. Оцінюється також словниковий запас, знання лінгвістичної термінології та терміносистеми споріднених наукових галузей англійською та литовською мовами (літературознавства, фольклористики тощо), а також вміння й навички їхнього вживання у ситуаціях фахового спілкування. На синтаксичному рівні оцінюється вміння й навички правильно формувати мінімальні комунікативні одиниці – прості та складні речення з дотриманням правил узгодження часів і темпоральних детермінантів. На текстовому рівні оцінюється вміння правильно складати англомовні та литовськомовні тексти з дотриманням текстової когерентності та когезії.
Рекомендована та необхідна література
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА: 1. Козловська Т. П., Шелякіна А. В. Англійська мова: практичний курс: навч. посібник для самостійної підготовки студентів ІV курсу Інституту філології до державного екзамену: у 2-х ч. / Укл.: Козловська Т. П., Шелякіна А. В. – К.: ВЦ Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка, 2013 . – 185 с. 2. Навчально-методичні матеріали до практичного курсу англійської мови для студентів ІІІ -IV року / Укл.: О.М. Торосян, О.О. Попівняк – К.: ВЦ Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка, 2017. – с. 79. 3. Темчинас Сергій, Ніка Оксана. Литовська мова в діалогах [Temčinas Sergejus, Nika Oksana. Lietuvių kalba dialoguose]: навчальний посібник. Київ: “Освіта України”, 2019. 78 с. 4. Малий українсько-литовський словник / Mažasis ukrainiečių-lietuvių kalbų žodynas / А. Gritėnienė, S. Hrycenko, І. Koroliovas, О. Nika, Z. Pacholok [red. Z. Pacholok, А. Gritėnienė]. Vilnius: Lietuvių kalbos institutas, 2022. 576 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Комплексний атестаційний іспит з англійської та литовської мов складається з трьох завдань з кожної мови. Завдання 1. Усне реферування англомовного та литовськомовного текстів суспільного характеру. Завдання 3. Бесіда англійською та литовською мовами на запропоновану тему. Завдання 2. Лінгвістичний аналіз англомовного та литовськомовного текстів.
Методи та критерії оцінювання
Максимальна кількість балів за 1 і 2 завдання – 30 (по 15 балів з кожної мови). Максимальна кількість балів за 3 завдання – 40 (по 20 балів з кожної мови). Підсумковий бал за відповіді на підсумковому іспиті складається з балів за всі завдання екзаменаційного білету. Максимальна кількість балів за комплексний атестаційний іспит, які може набрати здобувач освіти, становить 100.
Мова викладання
Англійська, литовська