Кон’юнктура міжнародного ринку товарів і послуг

Освітня програма: Міжнародна комерція (заочна форма навчання)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Кон’юнктура міжнародного ринку товарів і послуг
Код дисципліни
ВБ 1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Засвоення судентами теоретичних та практичних аспектів дослідження кон’юнктури міжнародних ринків товарів та послуг, а саме: аналізувати основні детермінанти кон’юнктури світових ринків товарів та послуг, проводити аналіз кон’юнктури конкретного виду міжнародного ринку товарів та послуг, виконувати висококваліфіковану аналітичну, організаційну та викладацьку роботу в галузях міжнародних економічних відносин та міжнародного бізнесу, накопичення необхідного оптимального співвідношення як теоретичних знань, так і практичних навичок аналізу сучасних тенденцій кон’юнктури міжнародного ринку послуг. Студент вміє: відбирати, аналізувати, оцінювати і систематизувати наявну аналітичну інформацію про стан міжнародного ринку товарів та послуг; прогнозувати міжнародну торгівлю в регіонах, країнах і на відповідних ринках; формулювати цілі і завдання кон’юнктурних досліджень міжнародної торгівлі.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен: 1. Знати основи теорії міжнародних економічних відносин, регулювання міжнародних економічних відносин, кон’юнктурних досліджень . 2. Вміти аналізувати причини, наслідки і тенденцій на міжнародних ринках. 3. Володіти елементарними навичками пошуку та аналізу аналітичних матеріалів та джерел статистичних даних.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль 1. Методологічні основи дослідження і детермінанти розвитку кон’юнктури світового ринку послуг. Кон’юнктура світового товарного ринку: особливості формування окремих сегментів і динаміка процесів. Кон'юнктура світового ринку мінеральної сировини, металів та палива. Кон'юнктура міжнародного ринку товарів хімічної промисловості та машинобудівної продукції. Кон'юнктура світового ринку агропромислової продукції. Кон’юнктура світового ринку туристичних та транспортних послуг. Міжнародна кон’юнктура торгівлі фінансовими та консалтинговими послугами. Кон’юнктура інжинірингових та лізингових послуг в міжнародній торгівлі. Риси кон'юнктури міжнародного ринку ІТ послуг.
Рекомендована та необхідна література
Shnyrkov O., Zablotska R., Chugaiev O. (2019) The Impact of Institutions on Services Exports of Central and Eastern European Countries // Baltic Journal of Economic Studies. Vol.5, No.5.pp.9-17. Аналіз ринкової кон’юнктури : навч. посіб. / А. В. Андрейченко [та ін.]. – Одеса : ОНЕУ, 2014. 345 с. Березовенко С. М. Кон'юнктура світових товарних ринків: підручник для студ. вищих навч. Закл. К. : ВПЦ "Київський ун-т", 2008. 271с Заблоцька Р.О /. Система інституційного регулювання світової торгівлі послугами / Р. О. Заблоцька. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2008. – 368 с. Заблоцька Р.О. Кон'юнктура світового ринку послуг.. – Підручник.- – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2012. -303 c. Іванова Л. О. Кон’юнктура ринків : навч. посібник / автори Іванова Л.О., Музика О. М. – Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2011. 447 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань, навичок: 1. Під час відповіді на семінарському занятті (участі у дискусії); 2. У формі написання індивідуальних аналітичних робіт під час самостійного опрацювання тем; 3. У формі написання есе; 4. У формі обговорення тенденцій розвитку форм міжнародних економічних відносин; 5. У формі презентації проведеного дослідження конкретної форми міжнародних економічних відносин.
Мова викладання
Українська