Вітчизняний та світовий досвід лінгводидактики

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вітчизняний та світовий досвід лінгводидактики
Код дисципліни
ВК 1.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 33.1 Застосовує вітчизняний та світовий досвід до навчання мов учнів середньої школи. Орієнтується в інформаційному просторі, здійснює пошук і критично оцінює інформацію, оперує нею в професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: • особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; • особливості педагогічного дискурсу; • рівні української та англійської мов. 2.Уміти: • проєктувати курс навчання мови у програмах, планах, підручниках; • використовувати методи і прийоми у різних організаційних формах навчання, • будувати комплекси вправ, завдань для учнів, щоб вони мали змогу опанувати різні теми шкільних програм з української та англійської мов. • готувати уроки для учнів, використовуючи досвід учителів; 3. Володіти комунікативними навичками українського та англійського мовлення в жанрах педагогічного дискурсу.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна покликана забезпечити формування методичної компетентності студентів в організації навчання мови з використанням прогресивних технологій світової лінгводидактики в умовах активного реформування мовної освіти. Дисципліна розглядає теоретичні, практичні та організаційні аспекти профільного навчання мови, інноваційні методики та технології навчання, новітні погляди на формування мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетентностей учнів профільної школи. Курс складається з 2-х змістових модулів. Модуль 1 розглядає здобутки української та світової лінгводидактики у навчанні мови в мультикультурному середовищі. Модуль 2 зосереджується на аналізі українського та світового досвіду навчання на освітніх платформах та в освітніх онлайн-середовищах. Дисципліна завершується іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1. García, O. (2009). Bilingual education in the 21st century. Blackwell 2. Garton, S., & Copland, F. (Eds) (2019) The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners. Routledge. 3. Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge: Core concepts in English language teaching. Pearson Longman. 4. Березівська, Л. (2011) Реформи шкільної освіти в Україні у ХХ столітті: документи, матеріали і коментарі : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. : хрестоматія. Вид-во ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка. 5. Досвід навчання української мови в країнах центральної Європи https://vseosvita.ua/library/dosvid-navcanna-anglijskoi-movi-v-krainah-centralnoi-evropi-227261.html 6. Любашенко, О. (2011) Функції Європейської мовної освіти в європейському мультикультурному просторі. Мова. Культура. Взаєморозуміння, 1, 318-324.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота, проєктні технології. Основними видами роботи, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному заняттяі, груповий та індивідуальний проєкти, виступ на конференції. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів за іспит (максимум - 36 балів, мінімум - 24 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (12 балів), виступу на конференції (10 балів), групового та індивідуального проєктів (38 балів). Формат іспиту – письмовий. На іспиті студент одержує max 40: 3 завдання – І- max10 балів, ІІ- max 15 балів, ІІ- max 15 балів Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська