Комплексний підсумковий іспит з української мови і літератури та методики їх навчання
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з української мови і літератури та методики їх навчання
Код дисципліни
ОК 24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 3. Знає та розуміє принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти), розвиває критичне мислення учнів. ПРН 4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 7. Застосовує міжнародні й національні стандарти та досвід у професійній діяльності. ПРН 8. Добирає і застосовує сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснює самоаналіз ефективності уроків. ПРН 20. Володіє методами й методиками діагностування навчальних досягнень учнів з української мови та літератури; уміє здійснювати педагогічний супровід самовизначення учнів. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні студенти повинні знати сучасні підходи до викладання української мови і літератури (УМЛ) на підставі передового українського й міжнародного досвіду, ефективні методи й освітні технології навчання; методи та форми контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів з УМЛ; основні функції мови як суспільного явища, особливості використання мовних одиниць у певному контексті; державний стандарт загальної середньої освіти, навчальні програми з УМЛ для ЗСО та практичні шляхи їхньої реалізації в різних видах урочної та позаурочної діяльності; уміти організувати навчальний процес у ЗСО, працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами, знаходити, обробляти, систематизувати й застосовувати в освітній діяльності сучасну наукову інформацію, комп’ютерні технології; володіти комунікативною мовленнєвою компетентністю з УМ; порівнювати мовні явища, визначати їхні подібності й відмінності; створювати й редагувати тексти фахового змісту українською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Метою комплексного підсумкового іспиту є перевірка програмних результатів навчання, які студенти мають отримати під час вивчення курсів сучасної української мови, історії української мови та української літератури, методик навчання української мови та української літератури в основній школі. Зміст іспиту складає тематика зазначених дисциплін, орієнтованих на формування комунікативної компетентності з УМ, а також здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми організації навчально-виховного процесу з УМЛ в середній школі. Підсумковий іспит складається з чотирьох змістових блоків: «Українська мова», «Українська література», «Методика навчання української мови» та «Методика навчання української літератури». Іспит проходить письмово; тривалість – 2 астрономічні години.
Рекомендована та необхідна література
1. Мойсієнко А.К., Арібжанова І.М., Коломийцева В.В., Костич Л.М., Різник С.М. Сучасна українська мова. Синтаксис: підручник. – К., 2013.
2. Мойсієнко А.К., Мосенкіс Ю.Л., Бас- Кононенко О.В., Бондаренко В.В., Гапченко О.А., Кравченко Л.О., Мацько О.М., Плющ Н.П., Сидоренко О.М. Сучасна українська мова. Лексикологія. Фонетика: підручник. К., 2013.
3. Караман С. Практикум з методики навчання української мови в загальноосвітніх закладах: модульний курс: Посібник для студентів пед.університетів та інститутів/колектив авторів М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О. В. Караман/ за ред. М. І. Пентилюк: К.: Ленвіт, 2011. 366 с.
4. Ковалів Ю. І. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: підручник: у 10 т. / Юрій Ковалів. К.: Академія, 2013. Т. 1: У пошуках іманентного сенсу. 2013. 510 с.
5. Пасічник Є.А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах: навч. посіб. для студ. вищих закладів освіти /Є. А. Пасічник. К.: Ленвіт, 2000. 384 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Формат іспиту – письмовий, тривалість іспиту складає 2 астрономічні години. Кожен білет містить чотири питання: 1) з сучасної української мови та/або історії української мови, 2) з методики навчання української мови, 3) з історії української літератури, 4) з методики навчання української літератури. Максимальна кількість балів, які може набрати випускник, – 100, мінімально позитивна кількість балів – 60, відповідно до шкали оцінювання. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ольга
Миколаївна
Башкирова
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології