Методичне забезпечення навч. мов і літ-р у школі з поглибл. вивченням природничо-матем-них предметів

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методичне забезпечення навч. мов і літ-р у школі з поглибл. вивченням природничо-матем-них предметів
Код дисципліни
ВК 2.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 31.2. Розробляє та ефективно використовує навчально-методичне забезпечення процесу навчання мов і літератур у школах з поглибленим вивченням природничо-математичних предметів. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні опанувати такі дисципліни: Педагогіка, Історія української літератури, Методика навчання української літератури в середній школі ІІ ступеня, Методика навчання української мови в середній школі ІІ ступеня, Методика навчання іноземної мови в середній школі ІІ ступеня, Психологія. Студенти повинні знати: методи і методичні прийоми викладання мов і літератур; різні типи уроків; психолого-педагогічні особливості юнацького віку; сучасні тестові технології для діагностики навчальних досягнень учнів з мов і літератур; уміти: знаходити, обробляти, систематизувати й застосовувати в професійній діяльності сучасну наукову інформацію, бібліографію, комп’ютерні технології; розробляти плани-конспекти; добирати та використовувати методи і методичні прийоми до уроків різного типу; створювати наочності, комп’ютерні програми, електронні посібники; методичні вказівки.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на удосконалення у студентів методичної компетентності – знань, та вмінь планування, організації та контролювання процесу навчання мов і літератур у школі з поглибленим вивченням природничо-математичних предметів. Передбачено 2 змістові модулі. У 1-му модулі вивчаються вимоги та особливості навчально методичного забезпечення навчання мов і літератур у школі з поглибленим вивченням природничо-математичних предметів; модуль 2 зосереджується на аналізі та створенні пакетів навчально методичного забезпечення навчання мов і літератур у зазначеному типі школи. Форма підсумкового контролю – залік. Завершується дисципліна заліком; під час семестру передбачено 2 змістові модулі та 2 модульні контрольні роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Наукові основи методики літератури. Навчально-методичний посібник / За ред. Н. Волошиної. – К.: Ленвіт, 2002. – С. 232 – 238; 250 – 254 (чит. зал ІФ). 2. Степанишин Б. І. Стратегія і тактика в літературній освіті учнів: роздуми старого словесника, або Від «альфи» до «омеги» у викладанні рідного письменства в школі: Навчальний посібник / Борис Степанишин. – К.: Веселка, Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 191 с. 3. Encyclopedia of the Sciences of Learning (2012) Ed. by Norbert M. Seel. — New York : Springer 4. Пентилюк М.І. Концепція навчання української мови в системі профільної освіти (проект) М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна // Методичні діалоги. – № 10. – 2006. – С. 2–7. 5. Ситченко А.Л. Методика навчання української літератури в загальноосвітніх закладах [Текст]: навч. посіб. для студентів-філологів. – К.: Ленвіт, 2011. – С.269-273.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує так форми навчання: практичні заняття, самостійна та дослідницька робота, проєктні технології. Основними видами роботи, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичних занняттях, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна контрольна робота та залікова робoта. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100 балів, мінімум - 60 балів) Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (27 балів), модульних контрольних робіт (40 балів), проєкту (15 балів) та залікової контрольної роботи (18 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська