Методологічні засади навчання мов і літератур у середній школі

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологічні засади навчання мов і літератур у середній школі
Код дисципліни
ВК1.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 34.1.Знає та застосовує сучасні концепції до навчання української мови, літератури, іноземної мови. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні опанувати такі дисципліни: педагогіка, українська мова, історія української літератури, вікова та педагогічна психологія, іноземна мова, методика навчання української мови, методика навчання української літератури, методика навчання іноземних мов; знати: особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; новітні форми, методи й засоби викладання української літератури; підходи, методи, форми й засоби викладання іноземної мови; методи, прийоми, засоби проведення креативних уроків; уміти: будувати комплекси вправ, завдань для учнів для опанування різними аспектами української та іноземної мови і мовлення; орієнтуватися в методичній літературі; розробляти різні проекти за метою діяльності; володіти комунікативними навичками фахового мовлення та спілкуванні у жанрах педагогічного дискурсу, застосовувати сучасні концепцій викладання української мови, літератури та іноземної мови у середній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана сформувати знання та вміння планувати, організовувати та контролювати процес навчання української мови, літератури та іноземної мови у середній школі. Курс ґрунтується на фундаментальних положеннях зарубіжної та вітчизняної лінгвістики, комунікативному підході до навчання, відповідальній ролі вчителя в навчальному процесі та покликана сформувати уміння застосовувати технології, підходи, методи, принципи, засоби навчання української та іноземної мов і літератур на основі методологічних фахових знань. Протягом семестру передбачено 3 змістових блоки в кожному по 2 змістових модулі та модульному проєкту. Блок 1 розглядає методологічні засади навчання української літератури; блок 2 зосереджується на методологічних засадах навчання української мови; блок 3 сфокусований на методологічних засадах навчання іноземної мови. Форма підсумкового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Brown, J. D. (2003). Research methods for applied linguistics. In A. Davies & C. Elder (Eds.), The handbook of applied linguistics (pp 476-500). Oxford, UK: Blackwell. 2. Encyclopedia of the Sciences of Learning (2012) Ed. by Norbert M. Seel. — New York : Springer 3. Encyclopedia of the Sciences of Learning (2012) Ed. by Norbert M. Seel. — New York : Springer 4. Безпечний І. П. Теорія літератури /Іван Безпечний. – К.: Смолоскип, 2009. – 388 с. 5. Білоус Н. М. Підготовка студентів вузу до викладання літератури як мистецтва слова: автореферат дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук / Білоус Ніна Миколаївна. – К., 1998. – 16 с. 6. Лісовський А. М. Етюди з методики викладання літератури: Навч. посібник / А. М. 7. Лісовський. – К.: Ленвіт, 2013. – 105 с. 8. Лісовський А. М. Морфологія художнього твору і вивчення літератури в школі / А.М. Лісовський. – Житомир: Полісся, 2004. – 132 с. [Науково-практичне видання].
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекційні, практичні заняття та самостійна робота, проєктні технології. Основними видами роботи, які оцінюються упродовж семестру, є: практичні заняття, презентація проєкту, написання МКР. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум 100 балів, мінімум 60 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (8 балів), доповнень, участі у дискусіях (8 балів), творчих завдань (30 балів), модульних проєктів (30 балів), та залікової контрольної роботи (24 бали). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів (60), отримують «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів, отримують «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська