Методика навчання фольклору

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика навчання фольклору
Код дисципліни
ВК1.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 28.1. Знає та використовує методи, прийоми, засоби, форми організації навчання фольклору, здатність організовувати з учнями фольклорні заходи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання теоретичного матеріалу навчальної дисципліни «Українська народна творчість». 2. Володіння навичками реферування наукового тексту. 3. Володіння методиками організації навчального процесу з літератури та мови.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є вибірковим компонентом ОПП «Теорія та методика навчання іноземної мови в основній школі» і викладається в обсязі 3 кредитів. Курс складається з двох модулів: 1) Методика вивчення обрядового фольклору; 2) Методика вивчення необрядового фольклору. Частина 1 спрямована на вивчення методів, прийомів, засобів, форм організації навчання обрядового фольклору та здатність організувати з учнями позаурочні заходи з актуалізацією українського обрядового фольклору. Частина 2 спрямована на вивчення методів, прийомів, засобів, форм організації навчання необрядового фольклору та здатність організувати з учнями позаурочні заходи з актуалізацією українського необрядового фольклору. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Мистецтво бути викладачем: практичний посібник  за ред.. О. Сидоренка. К., 2003. 2. Штифурак В. Ідеї гуманізму в національній системі виховання. Рідна школа, №11, 1999. 3. Бандура О. М., Волошина Н.Й. Вивчення фольклорних творів у середніх класах // Українська мова і література в школі.  1988.  № 9. С.38-45. 4. Бандура О. М. Ознайомлення дев’ятикласників із народною драмою // Українська мова і література в школі. 1990. №8. С.46-52. 5. Васьківська Г. Особливості формування знань учнів про українську народну творчість // Українська література в загальноосвітній школі.  2004.  №3.  С.9–12. 6. Савчук Н. Прислів’я і приказки. Ігрові завдання до теми. // українська мова та література. 2006. № 47. С. 22-25. 7. Токмань  Г. Л Методика навчання української літератури в середній школі. Київ: Академія, 2012. 312 с. 8. Українська фолькористичн аенциклопедія. Львів, 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує так форми навчання: лекційні, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти, та які оцінюються упродовж семестру, є: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, тести, захист презентації. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум  100 балів, мінімум  60 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру. Залік виставляється за результатами роботи студента і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів  60, отримують «зараховано» Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів  60, отримують «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська