Методика навчання мов і літератур в інклюзивних класах

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика навчання мов і літератур в інклюзивних класах
Код дисципліни
ВК 2.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 27.2. Організовує навчання мов і літератур в інклюзивних класах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати дисципліни: «Педагогіка», «Українська мова», «Історія української літератури», «Українська література», «Психологія», «Іноземна мова», «Методика навчання української мови», «Методика навчання української літератури», «Методика навчання іноземних мов». Також студенти повинні знати підходи, методи, принципи, засоби навчання мов і літератур у середній школі, психологічні особливості учнів середньої школи, напрями державної політики в галузі освіти дітей з особливими потребами; уміти використовувати методи, прийоми у різних організаційних формах навчання; будувати комплекси вправ, завдань для учнів для опанування різними аспектами української та іноземної мови і мовлення; готувати уроки для учнів з використанням інструментарію різних технологій; орієнтуватися в методичній літературі; раціонально впроваджувати основні концепції викладання української літератури у середній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати у студентів здатності та готовності викладати мови та літератури в класах, де навчаються учні з особливими освітніми потребами; а також створювати особливі умови для соціальної реабілітації дітей з порушенням психофізичного розвитку, впроваджувати новітні технології інклюзивного навчання, зокрема використовуючи вже наявний міжнародний досвід. Курс складається з 1 го змістового модуля, який зосереджує увагу на основних поняттях дисципліни, завданнях, цілях та методах організації роботи в класі. Розглядаються також шляхи модифікації навчальних програм української мови та літератури, а також іноземної мови відповідно до потреб і можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Асистент учителя в інклюзивному класі / Н. М. Дятленко та ін. Київ : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. 172 с. 2. Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Київ : Видавнича група «Атопол», 2015. 136 с. 3. Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади. Київ : Паливода А. В., 2012. 50 с. 4. Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах : постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/872-2011-%D0%BF#Text (дата звернення: 26.08.2020).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Курс поєднує такі форми навчання: лекційні та практичні заняття, проєктну та самостійну роботу. Основними видами робіт, які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, проєктна робота, модульна контрольна робота, залікова робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (40 балів), модульних контрольних робіт (25 балів), проєкту (15 балів) та залікової контрольної роботи (20 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська