Методика навчання англійської мови як другої

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика навчання англійської мови як другої
Код дисципліни
ВК. 1.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 27.1. Знає та використовує методи, прийоми, засоби, форми організації навчання учнів середньої школи іноземної мови як другої.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні знати особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; особливості педагогічного дискурсу; множину стратегій і тактик викладача іноземної мови, методи і методичні прийоми навчання англійської мови в основній школі; методику проведення факультативних та спеціальних курсів з англійської мови як другої в основній школі; уміти проектувати курс навчання англійської мови у програмах, планах, підручниках; використовувати методи, прийоми у різних організаційних формах навчання в освітніх закладах; долати психологічні та психолінгвістичні труднощі навчання англійської мови як другої; прогнозувати зони міжмовної інтерференції; розробляти плани-конспекти і проводити уроки та позакласні заходи з англійської мови як другої в основній школі; працювати з обдарованими учнями в основній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є вибірковою і належить до циклу професійної та практичної підготовки. Курс ґрунтується на фундаментальних положеннях зарубіжної та вітчизняної лінгводидактики і покликаний забезпечити формування методичної компетентності – знань, та вмінь планування, організації, рефлексії процесу навчання іноземної мови як другої у закладах основної освіти, а також контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів. Дисципліна зосереджується на вивченні психологічних, психолінгвістичних та методичних засад навчання АМ як другої, соціокультурних аспектів навчання англійської мови як другої, шляхів подолання міжмовної інтерференції, а також методів організаціі контролю на уроках англійської мови як другої. Протягом семестру передбачено 2 змістові модулі та 2 модульні контрольні роботи, 1 залікова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Раlmer, J. The Practice of English Language teaching. - Ch. 1, 2 Methodological principles for teaching receptive skills. - Longman. 2014. 2. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.Е. та ін. / За заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт. - 2013. – 590 с. 3. Лобачук І.М. Теоретико-методичні аспекти викладання другої іноземної мови. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. 2013. Вип.40. С. 56-60. 4. Палій О. А. Про підвищення ефективності навчання другої іноземної мови в ЗНЗ. Записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 1. С. 120– 124.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує так форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота, проєктні технології. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна контрольна робота, залікова контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100 балів, мінімум - 60 балів) Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (30 балів), модульних контрольних робіт (40 балів), проєктів (10 балів) та залікової контрольної роботи (20 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська