Методика розвиту креативного мовлення учнів середньої школи (українська мова)

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика розвиту креативного мовлення учнів середньої школи (українська мова)
Код дисципліни
ВК 1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 30.1. ПРН 30.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для якісного опанування дисципліни студенти повинні знати підходи, методи, принципи, засоби, прийоми, форми організації навчання української мови в школі, вікові особливості дітей середнього шкільного віку; володіти уміннями працювати з методичною літературою та іншими новітніми джерелами інформації; застосовувати особистісно-орієнтоване навчання в процесі викладання та перевірки знань учнів; застосовувати підходи, методи, принципи, засоби, прийоми, форми організації навчання української мови в школі; володіти уміннями написання творів.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є вибірковою та покликана забезпечити всебічну підготовку майбутніх учителів української мови та літератури до роботи у школі, здатність та готовність розвивати креативне мовлення учнів середньої школи. Курс зосереджується на вивченні розвитку креативності мовлення як багатоаспектної проблеми, що досліджується низкою суміжних дисциплін. Лінгводидактий аспект розвитку креативного мовлення розглядaється у зв'язку з розвитком мовлення як діяльності. Звертається увага на той факт, що безпосереднє формування умінь креативного мовлення школярів доцільно здійснювати в шкільному віці, коли творчі здібності дитини розвиваються особливо інтенсивно. Курс складається з 1 змістового модуля, який зосереджується на мовних засобах вираження думки. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
Біляєв О.М. Лінгводидактика рідної мови. Київ: Генеза, 2005. 180 с Гриненко І. В. Технологія креативного багаторівневого кодування інформації та застосування її у навчанні студентів гуманітарного профілю/І. В. Гриненко// Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. – 2006. - №4. – С. 211-217. – (Серія: Педагогіка) Дідук-Ступ’як Г. Лінгводидактичний дискурс текстоцентричного підходу до вивчення рідної мови/Г. Дідук-Ступ’як // Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. – 2008. - №9. – С.. 165 – 167 – (Серія: Педагогіка). Миропольская Н.Є. Мистецтво слова в структурі художньої культури учня: теорія і практика. Киев : Парламентське видавництво, 2002. 87 с. Пентилюк М.І., Караман С.О., Караман О.В., Горошкіна О.М., Бакум З.М., Барахтян М.М., Гайдаєнко І.В., Галетова А.Г., Коршун Т.В., Нікітіна А.В., Окуневич Т.Г., Решетилова О.М. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах. Київ : Ленвіт, 2004. - 400 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує такі форми навчання: практичні заняття, самостійна та дослідницька робота, проєктні технології. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: аудиторна робота, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна та залікова контрольні роботи. За виконання передбачених видів робіт студент може набрати максимально – 100 балів та мінімально – 60 балів Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології. Завершується дисципліна заліком, що проводиться за результатами навчання: РН1.1-1.4, 2.1-2.4, 3.2
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента формується за 100-бальною системою та складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100, мінімум – 60 балів). Форма підсумкового оцінювання – залік, який виставляється за балами семестрового контролю і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Семестровий контроль спрямований на оцінювання аудиторної роботи (40 балів), МКР (25 балів), проєкту (15 балів), залікової роботи (20 балів). Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська мова