Методика навчання іноземної мови в середній Школі ІІ ступеня

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика навчання іноземної мови в середній Школі ІІ ступеня
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Знає історичні етапи розвитку методики навчання іноземних мов. ПРН 2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків, організовує безпечне освітнє середовище. ПРН 3. Знає та розуміє принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти), розвиває критичне мислення учнів. Здійснює моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу. ПРН 4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 7. Застосовує міжнародні й національні стандарти та досвід у професійній діяльності. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти мають попередньо опанувати дисципліни: iноземна мова, педагогіка, психологія. Успішне вивчення дисципліни зумовлене сформованістю у студентів рівня володіння ІМ на рівні В1+ - В2, також студенти повинні володіти базовими категоріями дидактики, орієнтуватися в психологічних особливостях учнів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна націлена на формування методичної компетентності, яка включає знання та вміння планувати, організовувати, реалізовувати процес навчання ІМ в основній школі ІІ ступеня та здійснювати рефлексію щодо проведеної роботи. Курс складається з двох змістових модулів. Перший модуль критично розглядає теоретичні психолого-педагогічні особливості навчання ІМ в середній школі ІІ ступеня та опрацьовує теоретичні засади формування мовної компетентності учнів 5-9 класів. Другий модуль сфокусований на опрацюванні теоретичних засад формування рецептивних та репродуктивних умінь учнів 5-9 класів та плануванні й реалізації фрагментів уроків. Завершується дисципліна іспитом.
Рекомендована та необхідна література
The Common European Framework of reference: Language Learning, teaching. Assessment. 1. Ступеневі система освіти в Україні та система навчання іноземних мов, Київ - "Ленвіт". 2007. с. 67-69. 2. Методика навчання іноземних мов і культур: Підручник / кол. авторів під керівництвом С.Ю.Ніколаєвої. К.: Ленвіт, 2013. 3. Програми для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Англійська мова, 5-9 класи. Київ. 2009. 4. Wallance M. Teaching Vocabulary. OUP, 2011. 5. Dobson J.M. Effective Techniques for English Conversation Groups. Newbury House Publishers, 2007. 6. Evans V., Dooley J, Reading/Writing. Express Publishing, 2010 7. Zemach D., Rumisek L. Academic writing from paragraph to essay. Macmillan, 2009. 130p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує так форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичних заняттях, підготовка та презентація проєкту, модульна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (24 бали), підготовкиа та презентації проєкту (16 балів), модульної роботи (20 балів). Іспит носить письмово-усний характер. Письмова частина складається з 2-х завдань: тест множинного вибору (15 балів) та вільноконстуйована відповідь на теоретичне питання (10 балів). 2 завдання також входять до усної частини: підготовлена доповідь з проблеми наукового пошуку (10 балів), аналіз вправи (5 балів). Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська