Педагогічна практика (функції класного керівника)

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогічна практика (функції класного керівника)
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних відносин, організовує безпечне освітнє середовище, може надавати учням домедичну допомогу. ПРН 9. Володіє формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміє відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. ПРН 10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, ефективно працювати автономно та в команді, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками, розвивати навчальну мотивацію учнів, здатний розвивати партнерську взаємодію між учасниками освітнього процесу. ПРН 11. Здатний цінувати різноманіття та мультикультурність, керуватися в педагогічній діяльності етичними нормами, принципами толерантності, діалогу й співробітництва. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного проходження практики студенти повинні мати знання з педагогіки (зокрема, теорії виховання), знати вікові психологічні особливості учнів, уміти розробляти план-конспект позакласного заходу та годин спілкування. Міжпредметні зв’язки: Педагогіка, Психологія.
Зміст навчальної дисципліни
Педагогічна практика (навчальна) покликана забезпечити формування професійно-педагогічних навичок і умінь у проведенні навчально-виховного процесу у ЗЗСО. Практика складається з 3-х модулів. У 1-му модулі студенти знайомляться зі специфікою діяльності класного керівника/куратора та його функціональними обов’язками. У 2-му модулі студенти здійснюють планування виховних заходів, підбір необхідних матеріалів та проведення виховних заходів. У 3-му модулі основна увага приділяється підготовці звітної документації та захисту звітів з практики. Бази практик (заклади середньої освіти) визначаються щорічно відповідно до угод з закладами ЗСО. Форма проходження практики – денна/on-line. завершується диференційованим заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Биркун Л.В., Маримонська Л.А., Пономарьова В.А. Знайомство з роботою класного керівника у ЗЗСО: Навчально-методичний посібник з педагогічної практики. Київ, 2021. 58с. Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1YNN7cgicIv5jWpPhoXE0qIAS5aRj0ZtJ/view 2. Практикум з методики навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх навчальних закладах: англ. мова, нім. мова, франц. мова, ісп. мова: навчальний посібник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів/ Бігич О.Б.; Бориско Н. Ф.; Борецька Г.Е. та ін./. Ірпінь: Видавець Романенко Л.Л., 2016. С.31 3. Виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості в позакласній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів : монографія / І. Д. Бех, К. І. Чорна, К. О. Журба, В. А. Киричок, І. М. Шкільна, С. В. Коновець. Харків: «Друкарня Мадрид», 2016. 176 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Педагогічна практика «Функції класного керівника» ділиться на пасивну та активну. Перший-другий тижні практики передбачають участь студентів у настановних зборах, знайомство з представником адміністрації школи, з класом і класним керівником, відвідування годин спілкування класного керівника з учнями. Третій-четвертий тижні -підготовка та проведення позакласних заходів: розробка плану-конспекту та підготовка необхідної наочності. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Педагогічна практика завершується диференційованим заліком. Загальна оцінка студента формується за 100-бальною системою. За написання психолого-педагогічний портрет класного колективу (максимум – 10 балів, мінімум - 6), укладання плану виховної роботи класу (максимум - 5 балів, мінімум - 3), відвідування та аналіз виховних заходів учителів школи (максимум - 5 балів, мінімум - 3), взаємовідвідування та аналіз виховних заходів одногрупників, проведення виховного заходу (максимум -10 балів, мінімум 6), самоаналіз виховного заходу (максимум - 5 мінімум - 3), звіт про проходження педагогічної практики (максимум - 5 балів, мінімум - 3). Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Любов Андріївна Маримонська
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Тамара Іванівна Кавицька
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Людмила Григорівна Смовженко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Тетяна Петрівна Дружченко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Марія Юріївна Ластовець
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Лариса Іванівна Зязюн
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Людмила Вікторівна Биркун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Олеся Вадимівна Любашенко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Ірина Володимирівна Костенко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Вікторія Миколаївна Дроботун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології