Програма і методичні рекомендації до кваліфікаційної роботи магістра

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Програма і методичні рекомендації до кваліфікаційної роботи магістра
Код дисципліни
ОК 12
Тип модуля
Кваліфікаційна робота
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
ПРН 4. Знати і застосовувати сучасні види, підходи, методи, принципи, засоби, організаційні форми навчання та виховання у старшій профільній та вищій школі; методи, прийоми, засоби моніторингу результатів навчання. ПРН 7. Знати підходи, методи, форми організації, принципи навчання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти й використовувати їх. ПРН 8. Знати методологію наукового дослідження з методики навчання і втілювати їх у науковій роботі. ПРН 10. Знати методологічні засади та сучасні концепції навчання української мови в старшій профільній школі, створювати та апробувати нові технології навчання української мови. ПРН 11. Знати методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури в старшій профільній школі, створювати та апробувати нові технології навчання української літератури. ПРН 12, ПРН Ав. 2, ПРН Ав. 4, ПРН К 1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Якісне виконання кваліфікаційної роботи має на меті удосконалення підготовки випускників до самостійної практичної роботи, творчого розв’язання професійних завдань, розвитку компетентності наукового пошуку а саме: - актуалізацію, поглиблення та закріплення отриманих протягом навчання знань студентів; - формування умінь наукової роботи в галузі методики навчання: критичний аналіз наукової літератури, здійснення критичного аналізу теоретичних джерел, підручників, навчальних посібників, здійснення добору навчального матеріалу, створення технологій навчання, апробація технологій навчання; - розвиток умінь самостійного наукового пошуку, здатність оцінювати досліджувані явища з погляду їх актуальності.
Зміст навчальної дисципліни
Метою написання і захисту кваліфікаційної роботи магістра є захист наукового дослідження для встановлення фактичної відповідності рівня освітньої і кваліфікаційної підготовки випускника вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики спеціальності. Анотація. Кваліфікаційна робота магістра є самостійним науковим дослідженням з методики навчання української мови / української літератури / іноземної мови. Праця є описом ходу та результатів наукового дослідження для перевірки наукової компетентності в галузі навчання, фахових знань, умінь критичного аналізу наукових джерел, здатності та готовності майбутніх фахівців теоретично обґрунтовувати, розробляти та упроваджувати в навчальний процес авторські наукові пропозиції.
Рекомендована та необхідна література
1. Benson P. (2001) Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Harlow: Pearson Education Limited. 2. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. London: Routledge/ Falmer. 3. Cook, V. (1995). Multi-competence and the learning of many languages. Language, Culture and Curriculum,8, 93–98. doi: 10.1080/07908319509525193 4. Основні вимоги до підготовки та написання навчально-наукових і кваліфікаційних робіт (для студентів-філологів): Методична розробка. – К., 2011. – 82 с. 5. Методичні рекомендації до проведення, оформлення та захисту магістерського дослідження з методики навчання української та іноземних мов і літератури / заг. ред. В. М. Шовкового, Л. П. Науменко, О. В. Любашенко. Київ: ВЦ “Київський університет”, 2018. 32 с. 6. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах: Підручник для студентів–філологів / За ред. М. Пентилюк. – К.: Ленвіт, 2009. - 400 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Види робіт та форми їх контролю Оцінка за написання кваліфікаційної роботи бакалавра складається з трьох компонентів: 1) оцінки наукового керівника, який заповнює бланк відгуку наукового керівника (Додаток 1) відповідно до критеріїв оцінювання (до 10 балів максимум.); 2) оцінки рецензента, який заповнює бланк рецензії (Додаток 1) відповідно до критеріїв оцінювання (до 45 балів максимум.); 3) оцінки за захист кваліфікаційної роботи (до 45 балів максимум.), яка виставляється атестаційною комісією і заноситься у підсумковий аркуш оцінювання (Додаток 1), який також містить загальну оцінку як арифметичне ціле трьох компонентів (до 100 балів максимум.).
Методи та критерії оцінювання
Кваліфікаційна робота подається атестаційній комісії у письмовому вигляді за затвердженою формою разом із іншими супровідними документами: відгуком наукового керівника та рецензією. Публічний захист кваліфікаційної роботи відбувається у формі презентації з використанням різних форм візуалізації доповіді. Загальна кількість балів за 100-бальною шкалою складається з: оцінки наукового керівника (10 балів максимум), оцінки рецензента (45 балів максимум), оцінки на захисті (45 балів максимум). Якщо студент має публікації (одну і більше) у фахових виданнях України або в інших, які належать до наукометричних баз, йому нараховуються додаткові бали (10 балів – за одноосібну статтю; 5 балів – за статтю у співавторстві. Але сумарна кількість балів не може перевищувати 100.
Мова викладання
Українська