Методологічні засади та технології створення навчальних курсів із філологічних дисциплін у СПШАТ

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологічні засади та технології створення навчальних курсів із філологічних дисциплін у СПШАТ
Код дисципліни
ВБ 1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 20.1. Уміти організовувати процес навчання англійської мови у СПШАТ. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання систем української та англійської мов. Знання історії та тенденцій розвитку української літератури. Знання теоретико-методичних основ навчання мов та літератур; психолого-педагогічних основ навчання мов та літератур в старшій профільній школі. Знання вимог до професійної компетентності вчителя-філолога профільної школи. Володіння українським усним та писемним мовленням. Володіння англійською мовою на рівні В2 - B2+. Уміння вибудовувати процес навчання мов та літератур; використовувати сучасні методи їх навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: сформувати знання методологічних засад проєктування курсів з філологічних предметів у середній школі академічного профілю, технологій сучасної мовної освіти та аналізу літературного твору, методології і категоріального апарату лінгводидактики, які необхідні для втілення навчальних технологій у процес вивчення філологічних дисциплін у старшій профільній школі академічного типу; ознайомити магістрів із сучасними технологіями конструювання навчальних курсів різних типів, дати досвід використання інструкцій до поетапного планування навчального курсу з мови та літератури. Анотація.Дисципліна ґрунтується на фундаментальних положеннях зарубіжної та вітчизняної лінгвістики, комунікативному підході до навчання, відповідальній ролі вчителя в навчальному процесі; покликана забезпечити формування компетентності у конструюванні навчальних курсів із філологічних дисциплін у старшій профільній школі академічного типу, готовності до планування, організації, реалізації, рефлексії процесу навчання, контролювання та оцінювання навчальних досягнень учнів у навчальних курсах різного типу. Дисципліна сприяє формуванню здатності конструювати навчальний курс із філологічної дисципліни відповідно до типу курсу, навчальної програми і мети навчання, використовуючи дослідницькі методи.
Рекомендована та необхідна література
1. Graves, K. (2000). Designing Language Courses: A Guide for Teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000 2.  Marsh, H., Kleitman, S. (2002). Extracurricular activities: The good, the bad, and the nonlinear [Electronic version]. Harvard Educational Review, 72, 464-512. 3. Авторська педагогічна майстерня дистанційного навчання учителів української мови Запорізької області. [Електронний ресурс] / Г. Р. Корицька, Г.А. Шиліна. Режим доступу : http://maisterniadista.ucoz.ru/ 4. Биков, В .Ю., Кухаренко В.М., та ін. (2008) Технологія розробки дистанційного курсу: [Навчальний посібник] / За ред. В. Ю. Бикова та В.М. Кухаренка. – К.: Міленіум. 5.  Біляєв, О.(1991) Концепція інтенсивного навчання мови. // Українська мова і література в школі. 6, 26-30.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота, моделювання фахових ситуацій, підготовка та презентація проєктів.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні відповіді на практичних заняттях, участь в дискусіях); за науково-дослідницьке завдання і модульний контрольний проєкт. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: ● у максимальному вимірі 100 балів, ● у мінімальному вимірі 60 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання у письмовій формі. • Підсумкове оцінювання -залік.
Мова викладання
Українська мова