Напрями і течії китайської літератури ХХ ст (частина І).

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Напрями і течії китайської літератури ХХ ст (частина І).
Код дисципліни
ННД.07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8, ПРН 9, ПРН 10, ПРН 11, ПРН 15 Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати дисципліни: «Китайська мова», «Історія зарубіжної літератури (класичні літератури Сходу)», «Лінгвокраїнознавство» та тощо. Також повинні знати теоретичні основ філологічної науки (мовознавства й літературознавства) та культурології; володіти практикою перекладу китайськомовного тексту, навичками літературознавчого та культурологічного аналізу оригінальних творів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає у залучення студентів до літературно-естетичних цінностей Китаю, ознайомлення з особливостями китайського літературного процесу ХХ ст. та формування у них практичного вміння аналізувати різножанрові прозові й поетичні художні твори. Анотація. У межах першої частини курсу «Напрями і течії китайської літератури ХХ ст.» передбачено 3 змістові модулі. Модуль 1 зорієнтований на формування у І пол. ХХ ст. нових засад написання поезії в Китаї; розглядаються романтичні, реалістичні та символістські напрями поезії періоду «4 травня». Модуль 2 висвітлює основні тенденції розвитку китайської прози І пол. ХХ ст., синтез китайських та західноєвропейських літературних явищ, домінування реалістичних тенденцій та соціально-побутової тематики. Модуль 3 сфокусований на зародженні та розвитку китайської розмовної драми хуацзюй в її індивідуально-авторських інтерпретаціях. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1.Воробей О.С., Мурашевич К. Г. Новітня література Китаю : навч. посіб. Київ: Логос, 2017. 2.Воробей О. С. Східний романтизм та західний реалізм в китайській драматургії ХХ століття. Сходознавство. 2010. (№ 51). С. 18-24. 3.Воробей О. С. Творчість Лао Ше та китайська розмовна драма першої половини ХХ ст. : дис. … канд. філол. наук : 10.01.04. Київ, 2013. 4.Мурашевич К. Китайська поезія нового стилю: Цюй Цю-бо (1899 1935). Сходознавство. – Київ, 2008. – №41 42. – С. 97 107. 5.Словник китайських літературознавчих термінів / укладачі: Ісаєва Н.С., Шекера Я.В. – К.: Логос, 2019. 6.A history of contemporary Chinese literature / ed. by Zicheng Hong. – Leiden : BRILL, 2007. 7. 二十世纪中国文学史 (上、下卷)/ 黄修已主编。– 华东:华东师范大学出版社, 2004. 8. 解玉峰. 20世纪中国戏剧学史研究.– 北京:中华书局, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота, аналітична доповідь/презентація (дослідницька робота), тестування (бліц-опитування), модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів) і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для отримання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних та лабораторних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу за результатами навчання: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 1.4., РН 2.1, РН 2.2, РН 4.2. Навчання і оцінювання ведеться українською і китайською мовами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська, китайська