Методика викладання китайської мови у вищій школі

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання китайської мови у вищій школі
Код дисципліни
ННД.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 5, ПРН 6, ПРН 12, ПРН 13 Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати такі дисципліни: «Східна мова (вищій рівень)», «Методика викладання східної мови у загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня». Також вони повинні знати теоретичні основи методики викладання східних мов у вищій школі та суміжних педагогічних дисциплін; закономірності навчально-виховного процесу на заняттях з іноземної мови у ЗВО.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити основи методичної підготовки студентів до реалізації функцій викладача східної (китайської) мови у ЗВО. Анотація. Курс «Методика викладання китайської мови у вищій школі» покликаний ознайомити студентів із головними компонентами теорії сучасного навчання іноземних (зокрема, китайської) мов і на цій основі навчити використовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань, представити сучасні тенденції в навчанні іноземних мов в Україні та за її межами; розкрити суть складових частин і засобів сучасної методики як науки. У курсі передбачено 2 змістових модулі. Модуль 1 присвячений розгляду поняття «мовна компетентність» та методики формування «іншомовних компетентностей» в різних аспектах. Модуль 2 сфокусований на фахових компетентностях викладача. Дисципліна завершується іспитом. Дисципліна завершується іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1.Асадчих О.В. Навчання японської мови у вищій школі: інтегративна система формування і розвитку академічної грамотності: Монографія. – К.: Вид. дім Дмитра Бураго, 2017. 2.Асадчих О.В., Савченко А.С. Експериментальна перевірка ефективності методики формування компетентності в китайському писемному мовленні у майбутніх філологів (рубіжний рівень). Scientific Journal «Science Rise: Pedagogical Education». Харків. 2019. № 2(29). С. 27-33.3.Асадчих О.В., Савченко А.С. Формування китайськомовної компетентності в писемному мовленні: Навч.-метод. посіб. К.: «Акварель», 2019. 4.Савченко А.С. Навчання китайської мови студентів вищих закладів освіти: стан дослідженості проблеми. Science and Educational New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI (73), Issue: 175, Budapest, 2018 Sept., p. 33.5.Савченко А.С. Етапи формування системи вправ для навчання китайського писемного мовлення (реферування) майбутніх філологів на рубіжному рівні. Молодий вчений, 2019. №1 (65). С. 53-57.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота, проблемно-пошукова робота (груповий/ індивідуальний проєкт), модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 60 балів, мінімум – 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум – 40 балів, мінімум – 24 балів). Формат іспиту – усно-письмовий: 2 теоретичні питання (максимум по 20 балів кожне), що стосуються методів і методик формування іншомовних (зокрема китайськомовних) компетентностей у студентів. Іспит проводиться українською та китайською мовами за результатами навчання: РН1.1-1.3, 2.2, 2.4, 3.1, 4.1-4.4. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська, китайська