КД "Історія української літератури" : Частина 6. Українська література першої половини ХХ ст.

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД "Історія української літератури" : Частина 6. Українська література першої половини ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.14.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19 Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння попередніх частин комплексної дисципліни «Історія української літератури» (частини 1–5), «Основи літературознавства». Студент повинен знати: – базові явища українського літературного процесу; – наявні періодизації української літератури; – критичну рецепцію українського письменства; – літературні зв’язки та місце української літератури в європейському культурному просторі; володіти: – необхідним термінологічним апаратом; – методологією аналізу художніх текстів; – навичками самостійної роботи з текстами; вміти: – аналізувати художні тексти із залученням різних методів дослідження; – грамотно посилатися на авторитетні дослідження; – обґрунтовувати й аргументовано обстоювати власну думку; – володіти правилами створення та оформлення таких видів навчальних робіт, як презентація, реферат, повідомлення, тест, контрольна робота, есе, творче завдання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – подати цілісне уявлення про український літературний процес І половини ХХ століття. Навчальна дисципліна спрямована на концептуальне осмислення та ґрунтовне вивчення письменства доби Розстріляного відродження, виявлення та з’ясування тенденцій і закономірностей його розвитку, визначення естетичних орієнтирів. Цей період пов’язаний з утвердженням модерного світобачення одночасно з формуванням і примусовим запровадженням засад соцреалізму – квазімистецького стилю тоталітарного суспільства. Дисципліна висвітлює розвиток української літератури як розмаїтого, динамічного та контраверсійного процесу, який є невід’ємною складовою європейського культурного простору.
Рекомендована та необхідна література
1.Ткаченко, О. Історія української літератури І половини ХХ століття. Київ 2018. 2.Ткаченко, О. Загірна симфонія Миколи Хвильового. In: Хвильовий М. Вибрані твори. Київ 2006. 3. Самі про себе: Автобіографії українських митців 1920-х років. Київ 2015. 4. Ушкалов, Л. Що таке українська література? Львів 2015. 5. Костюк, Г. Зустрічі й прощання: У 2 кн. Кн. 1. Київ 2008. 6. Цалик, С., Селігей, П. Таємниці письменницьких шухляд. Київ 2011. 7. Мовчан, Р. Український модернізм 1920-х: портрет в історичному інтер’єрі. Київ 2008. 8. Шкандрій, М. Модерністи, марксисти і нація: Українська літературна дискусія 1920-х років. Київ 2006. 9. Ільницький, М. Література українського відродження: Напрями і течії в українській літературі 20-х – початку 30-х рр. ХХ ст. Київ 1994. Ільницький, О. Український футуризм (1914–1930 рр.). Львів 2003. 10. Біла, А. Символізм. Київ 2010. Korniejenko, A. Ukraiński modernizm: Próba periodyzacji procesu historycznoliterackiego. Kraków 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: усні відповіді у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій, контрольна робота з відкритими відповідями, підсумкова контрольна робота у формі тестів. Методи викладання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на занятті – мінімально 30 /максимально 50; доповнення, участь у дискусії – мінімально 9 / максимально 15; контрольна робота з відкритими відповідями мінімально 9 /максимально 15; Підсумкова контрольна робота у формі тестів мінімально 12 /максимально 20. Форма підсумкового оцінювання – залік. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська