Сучасні підходи до аналізу літературних творів

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасні підходи до аналізу літературних творів
Код дисципліни
ВБ.2.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 22.2. Знати засади творчого процесу та написання текстів різних жанрів і художньої специфіки, а також розуміти поняття і закономірності функціонування книжкового ринку, принципи аналізу літературних творів, критичної їх оцінки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні напрями сучасних літературознавчих досліджень; зв’язок літературознавства з іншими гуманітарними дисциплінами; володіти основними фактологічними знаннями гуманітарного характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання дисципліни є надання студентам комплексу теоретичних і практичних знань, необхідних для оволодіння сучасною методикою аналізу літературних творів, вироблення системних принципів та засобів аналітичного мислення, загального уявлення про напрями сучасного літературознавства, різні методологічні системи, інтерпретаційні підходи, що дозволяють з’ясувати суть художнього твору. Предметом її вивчення є методика й методологія сучасного аналізу літературних творів.
Рекомендована та необхідна література
1. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. 2-ге вид., доповнене. Львів, 2002. 2. Гнатюк М. Сучасні підходи до аналізу літературних творів. Навчально-методичний комплекс. К., 2020. 3. Гнатюк М. Теорія літератури. Навчально-методичний комплекс. К., 2019. 4. Гнатюк М. Текстологічні студії. К., 2011. 5.Фізер І. Психолінгвістична теорія літератури Олександра Потебні: Метакритичне дослідження. К., 1996. 6. Франко І. Із секретів поетичної творчості // Франко І. Зібр. творів: У 50-и т., Т. 31, С. 45–119. 7. Фройд З. Вступ до психоаналізу: Лекції зі вступу. К., 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: усна відповідь, евристична бесіда, участь у дискусії, творчий проект, творче завдання, реферативне завдання, аналітична робота з першоджерелами, завдання підсумкового контролю на іспит. Методи навчання: лекція, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – іспит. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь, евристична бесіда – 1- 5 участь у дискусії – 2 – 0,5 творчий проект – 1-10 творче завдання (есей, рецензія) – 1-12 реферативне завдання – 1-10 завдання підсумкового контролю – 1- 40. Екзаменаційна оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру та складання письмового іспиту: 0-59 – не зараховано, 60-100 - іспит складено.
Мова викладання
Українська