Багатосеместрова дисципліна "Сучасна польська мова". Ч. 8

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисципліна "Сучасна польська мова". Ч. 8
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію польської мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди польської мов, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 14. Використовувати польську, англійську та литовську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 20. Знати проблематику сучасної полоністики як окремого напряму славістики та демонструвати цілісну систему фахових знань, що визначають соціальне значення майбутньої професії. ПРН 21.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу передбачає знання загальнолінгвістичної термінології та терміносистеми; знання основ граматики сучасної польської мови; володіння базовими навичками читання, письма, аудіювання і говоріння на рівні, що передбачені програмою.
Зміст навчальної дисципліни
В результаті вивчення курсу студенти повинні знати: основні синтаксичні одиниці: словоформа, словосполучення та речення як синтаксичні одиниці; особливості в підходах польських синтаксистів до вчення про словосполучення; класифікації речення, здійснені на основі граматичних та семантичних критеріїв; особливості творення словосполучень на основі зв’язків узгодження, керування та прилягання; типи синтаксичних відношень між словоформами (związki i szeregi) та частинами складного речення; класифікації складнопідрядних та складносурядних речень; принципи виділення членів речення та їх функції; особливості функціонування прямої і непрямої мови
Рекомендована та необхідна література
Jodłowski J. Podstawy polskiej składni. – Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1976. Klemensiewicz Z. Ze studiów nad językiem i stylem. – Warszawa, 1969. Saloni Z., Świdziński M. Składnia współczesnego języka polskiego. – Warszawa, 1998. Seretny A. Per aspera ad astra. Podręcznik do nauki języki polskiego. ‒ Kraków, 2008. Składnia / pod red. M. Derwojedowej, H. Karaś, D. Kopcińskiej // Język polski. Kompedium / pod red. M. Derwojedowej, H. Karaś, D. Kopcińskiej. – Warszawa, 2005. – S. 433-505. Strutyński J. Składnia // Strutyński J. Gramatyka polska. – Kraków: Wydawnictwo Tomasz Strutyński, 1997. Urbańczyk S. Prace z dziejów języka poslkiego. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk, 1979. Walczak B. Zarys dziejów języka polskiego. – Wrocław, 1999. Zarych E. Przejdź na wyższy poziom. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców dla poziomu B2/C1. – Poznań, 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Бесіда, розповідь, пояснення, дискусія, демонстрація, вправи, кейс-метод, інформаційно-ілюстративний метод, метод спостереження, метод аналізу, частково-пошуковий метод, методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності, відео перегляд матеріалів, методи контролю і самоконтролю (усне опитування, письмовий контроль, тестові завдання, написання текстів на різноманітні теми, диктант, індивідуальне читання)
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру. Отже, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 36, максимум 60 балів) та підсумкового оцінювання – іспиту (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська, польська