Арабська лінгвістична традиція

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Арабська лінгвістична традиція
Код дисципліни
ДВС.1.02.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми арабської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати арабські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз арабськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Арабська мова: базовий рівень», «Арабська мова: середній рівень», «Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу», «Вступ до арабської філології»; знання теоретичних основ мовознавства з курсу «Основи мовознавства».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів уявлення про арабську лінгвістичну традицію як сукупність мовознавчих ідей, уявлень, поглядів і концепцій, що передавалися в середньовічному арабськомовному соціокультурному континуумі з покоління в покоління через сформовані канали інформації наукового знання; сприяти адекват¬ному розумінню власне арабських лінгвістичних концепцій, а також поглядів, які були запозичені у арабів іншими народами Сходу. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Baalbaki Ramzi. The Early Islamic Grammatical Tradition. Routledge, 2007. 2. Baalbaki Ramzi. The Arabic Lexicographical Tradition. From the 2nd/8th to the 12th/18th Century. Leiden: Brill, 2014. 3. Bohas G., Guillaume J.-P., Kouloughli D.E. The Arabic Linguistic Tradition. London & N.Y.: Routledge. 1990. 4. Carter M.G. Sībawayhi. London and New York: I.B. Tauris, 2004. 5. Fleisch H. Arabic Linguistics // History of Lin¬guistics. Vol.1: The Eastern Traditions of Linguistics / Ed. Giulio Lepschy. L.& N.Y., 1994. P.164-184. 6. Rybalkin Valeriy S ‘Amal // Encyclopaedia of Arabic language and linguistics. Leiden: E.J. Brill. 2007. Vol.1. P. 37–44. 7. Versteegh C.H.M. The Arabic linguistic tradition. London and New York: Routledge, 1997.8.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем, завдання на переклад текстів різних стилів.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, доповіді, презентації – 36/60 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології