Загальна, вікова та педагогічна психологія

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Загальна, вікова та педагогічна психологія
Код дисципліни
OK 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2, ПРН 4, ПРН 13, ПРН 19, ПРН 22 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати особливості культури спілкування та володіти навичками міжособистісної і професійно-спрямованої взаємодії. Розуміти значення психолого-педагогічної науки і практики для майбутньої професійної і власної життєдіяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни — надати студентам знання про фундаментальні положення та закономірності психологічної науки; закласти основи для розуміння закономірностей поведінки індивіда і практичного застосування набутих знань для успішної професійної діяльності, власного розвитку та життєдіяльності з урахуванням вікових етапів розвитку особистості. Дисципліна належить до переліку обов’язкових, складається з двох частин. У першій розкриваються основні категорії й поняття загальної психології; історія розвитку психологічних знань; методи психології; закономірності перебігу пізнавальних, емоційно-вольових процесів та психічних станів особистості; можливості застосування психологічних знань у професійній діяльності та життєвій практиці. У другій висвітлені предмет педагогічної психології; онтогенез дитячої психіки і вплив різних видів діяльності на її розвиток. Особлива увага приділяється формуванню психологічної культури, оволодінню професійно-педагогічними вміннями та навичками.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. Педагогічна психологія: навч. посібник. К., 2013. Загальна психологія: Підручник / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. К., 2018. Корольчук М., Крайнюк В., Марченко В. Психологія: схеми, опорні конспекти, методики: навчальний посібник. К., 2011. Лисянська Т. Педагогічна психологія. навч. посіб. К., 2019. Максименко С. та ін. Психологія та педагогіка підручник. К., 2013. Приходько Ю. Нариси становлення та розвитку дитячої психології: навч. посіб. К., 1999. Свааб Д. Ми — це наш мозок. Харків, 2016. Токарева Н., Шамне А. Вікова та педагогічна психологія: навчальний посібник. К., 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: самостійна робота (написання есе, створення презентації), практичне завдання (розробка кейса). Методи: лекція, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють самостійну роботу студентів (написання есе, створення презентацій) – max 40 /min 26 балів та практичне завдання (розробка кейса) – max 20 /min 10 балів. Сумарно форми поточного контролю становлять max 60 / min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40 / min 24 балів. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали.
Мова викладання
Українська