Педагогіка та педагогічна майстерність

Освітня програма: Російська мова та переклад (для іноземців); мова навчання російська / Русский язык и перевод

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогіка та педагогічна майстерність
Код дисципліни
ВБ.1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та російською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН14. Використовувати російську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН25. Організовувати процес навчання російської мови як іноземної з урахуванням відповідної методики викладання.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування навчальних дисциплін першого і другого курсу; уміння та навички використання досвіду педагогічної діяльності відомих педагогів-класиків та сучасних учителів в системі закладів середньої освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Мета – ознайомлення з теорією та практикою навчання, виховання, управління; забезпечення знаннями, вміннями та навичками, необхідними для здійснення майбутньої діяльності вчителя, формування компетентностей науково-педагогічної діяльності, педагогічного мислення. У курсі представлені особливості освітнього процесу у закладах середньої освіти; особливості учня та вчителя; засоби впливу на учнівську аудиторію; відбувається формування педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічної дійсності. У першому модулі розглядаються методологія, дидактика педагогіки, особливості організації виховної роботи у закладах середньої освіти. У другому – сучасні технології формування педагогічної майстерності сучасного вчителя.
Рекомендована та необхідна література
1. Аннушкин, Ю. В. Дидактика: учебное пособие для вузов. URL: https://web3.urait.ru/bcode/473991 2. Бермус, А. Г. Практическая педагогика: учебное пособие для вузов. URL: https://web3.urait.ru/bcode/476554 3. Крившенко, Л. П. Педагогика: учебник и практикум для вузов URL: https://web3.urait.ru/bcode/468810 4. Соловей М.И., Спицын Э.С. Жиленко Н.В. Педагогика (для студентов-иностранцев высших педагогических учебных заведений). К.: Изд. центр КНЛУ, 2005. 208 с. 5. Симановский, А. Э. Психология обучения и воспитания: учебное пособие для вузов URL: https://web3.urait.ru/bcode/473976 6. Фуряева, Т. В. Психолого-педагогическая диагностика: учебное пособие для вузов URL: https://web3.urait.ru/bcode/473435 7. Хуторской, А. В. Современная дидактика: учебник для вузов URL: https://web3.urait.ru/bcode/468058.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарські заняття, самостійна робота. Методи навчання: метод проблемного викладання, частково-пошуковий, теоретично- практичні, свідомо-практичні методи навчання (спостереження, пояснення, обговорення). Ілюстративні методи. Самостійна робота з науковою та довідковою літературою.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, дискусії, виконання практичних завдань, модульна контрольна робота. Конкретні критерії оцінювання наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Микола Володимирович Жиленко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології