Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН6. Застосовувати знання про експресивнi, емоцiйнi, логiчнi засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та їх обґрунтування як фахівцям, так i широкому загалу, зокрема особам, які навчаються
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальними курсами на рівні вимог 6 рівня національної рамки кваліфікацій;
2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розкриття механізмів дії законів та закономірностей освітнього процесу у вищій школі, формування мотивів професійно-педагогічного розвитку, компетентностей науково-педагогічної діяльності, педагогічного мислення, здатності розв’язувати комплексні спеціалізовані завдання у викладацькій, консультаційній сфері практичної професійної діяльності. Анотація: розкриваються механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання. Відбувається формування педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічної дійсності, свідомому оволодінню професійно-педагогічними вміннями та навичками. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – методологія, дидактика, вищої школи, система організації виховної роботи у ЗВО. У другому – теорія, методика, сучасні технології формування педагогічної майстерності викладача ЗВО. Важливе місце в курсі відводиться набуттю практичних навичок у професійно-визначальних ситуаціях навчальної діяльності науково-педагогічного працівника
Рекомендована та необхідна література
1. Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
2. Вимоги до особистості викладача вищої школи. URL: https://pidru4niki.com/70123/pedagogika/vimogi_osobistosti_vikladacha_vischogo_navchalnogo_zakladu (дата звернення: 05.08.2021).
3. Кошечко Н. В. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с.
4. Марушкевич А. А., Спіцин Є. С. Педагогіка вищої школи. Підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. 274 с.
5. Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР..
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виступ, презентація, дискурс: Р.Н. 1.1 – 1.7
10 у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, 9-8 – у достатньому обсязі, вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не демонструє глибини знань, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1 – 5 – демонструє рівень знань-знайомств.
Виконання навчальних вправ: Р.Н. 2.1 – 2.6., Оцінювання виступів, презентацій, вирішення пед. задач, РН 3.1 – 3.4, індивідуальних завдань: 4.1
5 глибоко та всебічно розкриває зміст, використовує обов’язкову та додаткову літературу, демонструє самостійність, достовірність проведеного дослідження; 4 демонструє самостійність та достовірність проведеної роботи; допускаються несуттєві неточності; 3 демонструє посередню активність; містить суттєві неточності; 2-1 бал. – не в повному обсязі володіє матеріалом, несамостійність у виконанні завдань.
МКР: за кожну правильну відповідь 0,5 бала.
Іспит: мін. 24, мах 40 бал.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ольга
Вікторівна
Поляк
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології