Виробничо-педагогічна практика з викладання англійської мови

Освітня програма: Турецька мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Виробничо-педагогічна практика з викладання англійської мови
Код дисципліни
ННД.23.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, ефективно працювати автономно та в команді, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками. ПРН 14 Володіє комунікативною компетентністю з української, турецької та англійської мов (лінгвістичний, соціокультурний, прагматичний компоненти) відповідно до загальноєвропейських рекомендацій із мовної освіти), здатний удосконалювати й підвищувати власний компетентнісний рівень у вітчизняному та міжнародному контексті.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: теоретико-методичні основи навчання іноземної мови; психолого-психологічні основи навчання іноземної мови в старшій профільній школі; теоретичні засади моделювання технологій навчання, основи наукової діяльності з методики навчання. 2. Уміти: ефективно вибудовувати процес навчання іноземної мови, в різнотипних профільних закладах освіти, відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання іноземної мови, технології діагностики знань, навичок та вмінь учнів з іноземної мови; розробляти та апробувати технології навчання іноземної мови. 3. Володіти елементарними навичками: навчання іноземної мови, а також навичками дослідницької діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Виробничо-педагогічна практика (іноземна мова) – це комплексний процес, який є складовою частиною підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр», галузі знань 01. Освіта, спеціалізації 014.02 «Мова і література» ( за переліком 2017 року) , 014.029 (інші мови (із зазначенням мови)) за переліком 2019 р. галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» до майбутньої професійної та науково-дослідницької діяльності, та покликаний забезпечити формування професійно-педагогічних умінь і навичок у проведенні навчально-виховної роботи у старшій профільній школі. Педагогічна практика сприяє розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування, формуванню теоретичної, практичної та особистісно-мотиваційної складових професійної компетентності студентів. Крім того, під час її проходження у студентів формуються навички педагогічної діяльності та власний творчий стиль викладання. Педагогічна практика орієнтована на формування у студентів здатності та готовності розробляти, впроваджувати та апробувати технології навчання іноземної мови. Форма проходження практики – денна / on-line. Базами практик є заклади старшої профільної школи – ліцеї, гімназії, колегіуми, спеціалізовані школи, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні заклади освіти, вищі заклади освіти I-II рівнів акредитації.
Рекомендована та необхідна література
1. Іванченко А.В., Дубасенюк О.А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – 126 с. 2. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підруч. для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / [Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін.; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с. 3. Педагогічна практика: навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра, магістра спеціальності «Філологія» освітньопрофесійних програм «Мова і література (англійська)», «Мова і література (німецька)», «Мова і література (французька)», «Мова і література (іспанська)» / укладачі: К.М. Ружин, О.А. Каніболоцька, Н.О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с. 4. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ : «А.С.К.», 2005. 192с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відвідування та аналіз уроків учителя; робота на посаді вчителя іноземної мови; розробка, упровадження та апробація власної технології навчання; проведення 1-2 залікових уроків.
Методи та критерії оцінювання
Робота на посаді вчителя іноземної мови: студент має проводити уроки іноземної мови протягом 3 тижнів. Загальна кількість уроків має скласти не менше 20-ти. Розробка, упровадження та апробація власної технології навчання. Проведення 1-2 залікових уроків. Оцінювання семестрової роботи: 1. Пасивна практика: 20 - 34 балів. 2. Активна практика: 29 - 48 балів. 3. Психологічна характеристика класу: 3 - 5 балів. 4. Плани-конспекти залікових уроків: 5 - 8 балів. 5. Захист звітної документації: 3 - 5 балів.
Мова викладання
українська