Вступ до спецфілології

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до спецфілології
Код дисципліни
ННД.23.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію кримськотатарської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН17 Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: - основну філологічну термінологію; - базові поняття категоріального апарату кримськотатарської мови. Вміти: - використовувати базові й професійно орієнтовані знання основ філології, історії, соціології й культурології; - застосовувати набуті знання на практиці. Володіти елементарними навичками: - пізнавальної та професійної діяльності; - культури мислення, її загальних законів.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст цієї навчальної дисципліни, по-перше, забезпечує майбутніх спеціалістів знаннями про фонетичні і граматичні, а також лексичні особливості давніх та сучасних тюркських мов, зокрема давньої та сучасної кримськотатарської мови. По-друге, дає можливість орієнтуватися в особливостях впливу двох (огузьського та кипчацького діалектів) на формування та розвиток кримськотатарської мови, а по-третє, розширює уміння та навички роботи з текстовим матеріалом професійного спрямування, що стає добрим підґрунтям для поглибленого вивчення кримськотатарської мови на подальших курсах.
Рекомендована та необхідна література
1.Бартольд В.В. Туркестан в эпоху монгольского нашествия. Сочинения. Т. 1. М.: Наука, 1963. 763 с. 2. Баскаков Н.А. Тюркские языки. 4-е изд. М.: ЛКИ, 2010. 248 с. 3. Велиулаева А.В. та ін. Тувгъан эдебият : учебник по литературе на крымскотатарском языке для 6-х кл. ср. шк. Симферополь: Крымское учеб.-пед. гос. изд-во, 1998. 192 с. 4. Ганиева Э. Къырымтатар ильмий терминологиясынынъ инкишаф ёллары. Йылдыз. 2009. №3.С. 107-111. 5. Дыренкова Н.П. Грамматика хакасского языка. Фонетика и морфология. Абакан: Хакоблнациздат, 1948. 124 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робота на семінарських заняттях, участь у дискусії, творчі та дослідницькі завдання завдання.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота на семінарських заняттях (усна відповідь, робота з текстовими корпусами, доповіді): 10 - 30 балів. 2. Творчі та дослідницькі завдання (написання есе): 20 - 30 балів. 3. Модульна контрольна робота №1: 8 - 10 балів. 4. Модульна контрольна робота №2: 8 - 10 балів. 5. Підсумкова контрольна робота: 14 - 20 балів.
Мова викладання
Українська/кримськотатарська