Українська література XXI століття

Освітня програма: Шведська філологія та переклад, англійська мова та третя германська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська література XXI століття
Код дисципліни
ОК.09.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію шведської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та шведською, англійською і третьою германською мовами. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та перекладознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна “Українська література XXI століття” передбачає базові знання з історії української літератури, засвоєні в межах шкільної програми.
Зміст навчальної дисципліни
Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури, зокрема закономірностей розвитку історико-літературного процесу у взаємозв’язках з світовою літературою і культурою. Продовжує системне вивчення: яскравих сучасних літературних явищ в розмаїтті стилів і жанрів, інноваційних зрушень в культурно-стилістичній епосі межі ХХ-ХХІ ст., позначеній пошуковістю й експериментаторством; особливостей поетики сучасної лірики, драми, новелістики, романістики, специфіки їхніх жанрово-видових та родово-видових дифузій, сюжетотворення, характеротворення, зображально-виражальних засобів; простежує динаміку змістовно-стильових чинників у творах Юрія Андруховича, Оксани Забужко, Галини Пагутяк, Сергія Жадана, Юрія Винничука та ін.
Рекомендована та необхідна література
1. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. Навчально-методичний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. – 225 с. 2. Іванишин М. Дискурс національної ідентичності в українському постколоніальному літературознавстві / М.Іванишин. – Дрогобич: Посвіт, 2014. – 208 с. 3. Історія української літератури: ХХ – поч. ХХІ ст.: навч. посіб.: у 3 т. / [В.І. Кузьменко, О.О. Гарачковська, М.В. Кузьменко та ін.] за ред. В.І. Кузьменка. – Т. 3. – Київ: Академвидав, 2017.– 544 с. 4. Романенко О. В. Семіосфера української масової літератури. Текст. Читач. Епоха / Олена Романенко. – К.: Якубець А. В. [вид.], 2014. – 362 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті, творчі завдання, модульна контрольна робота, творчий проєкт, залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська