Вступ до університетських студій

Освітня програма: Шведська філологія та переклад, англійська мова та третя германська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до університетських студій
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: володіти знаннями з історії світової та української освіти (у межах програми повної загальної середньої освіти). 2. вміти: виявляти, аналізувати, порівнювати інформацію історико-культурологічного характеру; аналізувати власні здібності, схильності, інтереси; 3. володіти елементарними навичками: опрацювання наукового тексту, систематизації матеріалів, необхідних для роботи, ефективної організації власної навчальної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна ознайомлює першокурсників з основними засадами, провідними тенденціями розвитку та етапами становлення вищої, зокрема університетської, освіти в Україні та світі. Запропоновано аналіз та об’єктивну оцінку причин та основних історичних передумов появи університетів у світі. Схарактеризовано особливості впливу світових університетських традицій на формування української освітньої системи, історію формування української системи університетської освіти, етапи створення та розвитку Київського університету. Схарактеризовано історичні процеси, які впливали на Київський університет упродовж його існування. Окреслено історію становлення, основні етапи розвитку та структуру філологічної науки, а також історію філологічних досліджень у Київському університеті. Схарактеризовано специфіку філологічного знання та професії філолога. Студенти дізнаються про життя, творчу діяльність та наукову спадщину видатних вітчизняних філологів, роль і місце філолога в сучасному суспільстві, організацію навчального процесу і самостійної роботи студента-філолога в університеті.
Рекомендована та необхідна література
1. Ідея університету: сучасний дискурс: монографія / Л. В. Губерський, В. Г. Кремень, С. В. Курбатов та ін.; за ред. Л. В. Губерського, А. С. Філіпенка. Київ, 2014. 2. Історія Київського університету, 1834–1959. Київ, 1959. 3. Історія Київського університету. Київ, 2014. 4. Історія Київського університету: монографія. У 2 т. / О. В. Вербовий, І. М. Мороз, О. В. Даниленко та ін.; за ред. Л. В. Губерського, І. К. Патриляка, В. Ф. Колесника, А. І. Чуткого. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2019. 5. Кузьмінський А. І. Вступ до університетських студій: навч. посіб. для студ. ун-тів. Черкаси, 2004. 6. Патриляк І. К., Боровик М. А., Ляпіна О. В. Нариси з історії Київського університету: навч. посіб. для студ. історичного факультету. Київ, 2009. 7. Професори Київського університету: біографічний довідник. Київ, 2014. 8. Сірополко С. Історія освіти в Україні. Львів, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, консультації, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, навчальна дискусія, підготовка та обговорення презентацій (кейс-проєктів), підготовка рефератів та есе, самостійна робота студентів.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: тестування, експрес-опитування, участь в обговоренні, презентація (кейс-проєкт), реферат, есе, модульна контрольна робота. Підсумкове оцінювання – залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська