Античні сюжети в контексті світової літератури (на основі оригінальних текстів)

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Античні сюжети в контексті світової літератури (на основі оригінальних текстів)
Код дисципліни
ДВС. 1.14
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему давньогрецької, латинської та іноземної мов, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і латинської мов та літератур, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 22. Усвідомлювати роль та місце класичних мов та літератур у контексті європейського лінгвокультурного простору, в стратегіях розвитку новітньої наукової парадигми та сучасної цивілізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Вступ до літературознавства», «Історія давньогрецької літератури» , «Історія римської літератури»; «Антична міфологія і сучасність», « Культура Давньої Греції та Риму», «Латинська мова», «Давньогрецька мова» 2) знання загальних відомостей про історико-культурний контекст античності, основ літературознавчої термінології, основ давньогрецької та римської міфології, базового обсягу античної літератури ( давньогрецької та давньоримської) 3) володіння елементарними навичками аналізу та інтерпретації літературних творів з урахуванням особливостей часу та доби.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни –поглиблене ознайомлення студентів з основними видами рецепції античності в світовій літературі та культурі, формування у студентів комплексу знань про пріоритетні сюжети та мотиви античного «репертуару» в західноєвропейському літературному процесі Анотація навчальної дисципліни. У межах дисципліни розглядаються шляхи проникнення античного дискурсу в європейське писемство, вплив античності на формування стилів та жанрів європейської літератури, співвідношення форм рецепції античності в літературі Нового часу, характер засвоєння античної спадщини культурами-реципієнтами; основні твори представників античної та європейської літератури досліджуються в рамках компаративного аналізу із залученням оригінальних текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. Антична література: Хрестоматія. К.: Радянська школа, 1968. 612 с. С. 335-336. 2. Лихоманова Н.О. Постмодерністська рецепція міфу (на матеріалі європейського романного досвіду XX ст.). АКФН. Київ, 2001. 3. Фіськова С.П «Деміфологізуючий» міф (за романом К.Вольф «Медея.Голоси»). Чернівці, 2002. 4. Lorna Hardwick, Reception Studies. Greece and Rome. New Surveys in the Classics, №33. Oxford: Oxford University Press, 2003. 5. Anouilh Jean. Eurydice. Avec une notice sur l'aunt. sur la représentation Et les sourses de la pièce. Paris, 1968. 6. Williams Tennessee. Battle of angels. New York. 1975. 130 p. 7. Williams Tennessee. Four plays: Summer and smoke. Orpheus descending: Suddenly last summer: Period of adjustment. New York, 1976. 127 p. 8. Anouilh Jean. Eurydice suivi de Roméo et Jeannette. Paris, 1971. 378 p. 9. Cocteau Jean. Thomas l'imposteur. Orphée. La voix humaine. M., Progrés, 1976. 357 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, участь у дискусіїв, доповідь з презентацією з обраної теми, контрольна робота, самостійна робота та творче завдання, залік.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу ( доповнення та участь в дискусіях на лекціях, контрольна робота), самостійні творчі роботи та підсумкову контрольну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: ● у максимальному вимірі 100 балів, ● у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкова контрольна робота у формі тестів: РН 1.3, 1.4, 1.5 – 12/20 балів.
Мова викладання
українська