Латинська медієвістика у європейському просторі

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська медієвістика у європейському просторі
Код дисципліни
ДВС.1.12 2016
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему давньогрецької, латинської та іноземної мов, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і латинської мов та літератур, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 21. Мати навички перекладу текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовою. ПРН 22. Усвідомлювати роль та місце класичних мов та літератур у контексті європейського лінгвокультурного простору, в стратегіях розвитку новітньої наукової парадигми та сучасної цивілізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Латинська мова», «Історія латинської мови», «Латинська герменевтика»; 2) знання про теорію походження латинської мови, періодизацію розвитку латини, виникнення латинської писемності й алфавіту, поділ латинської мови на діалекти, літературознавчу термінологію, граматику латинської мови; 3) володіння навичками морфемного, морфологічного і синтаксичного аналізу одиниць латинської мови та лексико-етимологічного і історико-культурного аналізу і коментування латинських текстів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - формувати у студентів уявлень про розвиток середньовічної латини, еволюцію поглядів на середньовічні латинськомовні твори, про нові підходи до вивчення новолатинського спадку, про основні сучасні проблеми середньовічної латини та її місце у парадигмі загальномовознавчих здобутків. Анотація навчальної дисципліни. У межах дисципліни розглядаються історія розвитку середньовічної латини та механізмами її популяризації, окреслюються теоретичні проблеми, які розглядаються в сучасній медієвістиці, охарактеризовуються нові підходи до дослідження середньовічних текстів, розглядається сучасний стан, завдання та подальші перспективи вітчизняної медієвістики, аналізуються напрямки і основні досягнення сучасних вітчизняних медієвістичних досліджень, у межах курсу передбачається читання текстів в оригіналі та їх розбір із застосуванням лінгвістичного, літературного та культурологічного аналізів.
Рекомендована та необхідна література
Миронова В., Яковенко Н. Латинська мова, К. 2020; Середньовічні латинськомовні джерела, К.:ВПЦ «Київський університет», 2019 Литвинов В. Ренесансний гуманізм в Україні. Ідеї гуманізму епохи Відродження в українській філософії ХV- початку ХVІІ століття (Київ, Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2000), 472. Латинська мова в Україні XV – початку XVIII століття: Монографія / В. М. Миронова, С. П. Гриценко та ін. / Відп. ред. В. М. Миронова. К.: ВПЦ "Київський університет", 2014. – 591 с. Чернюх Б. В. Історична граматика латинської мови. Л.: ЛНУ ім. І. Франка, 2008. – 290 с. Weyssenhoff-Brożkowa, K. Studia nad łaciną średniowieczną w Polsce, Zesz. 10–12 (Warszawa : OBTA, 1998), 224. Roelli Ph. Einführung ins Studium der Lateinischen Sprache und Literatur des Mittelalters : Bibliographien und kurze Einführungen. Zürich, 2009. 53 p. Słownik Łaciny Średniowiecznej w Polsce. Wrocław : ZNiO, 1953.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції; аудіо та відеоматеріали; презентації (Microsoft Power Point); конспекти наукових праць. Практичні заняття; самостійна робота; завдання для самостійної роботи; тести.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, контрольні роботи, захист презентації, захист творчого проекту) та за самостійну роботу (підготовка презентації, творчого проекту). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 60 балів, - у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання на практичне заняття у письмовій формі. - підсумкове оцінювання: іспит Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська