Асистентська практика (виробнича практика з відривом від теоретичного навчання)

Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Асистентська практика (виробнича практика з відривом від теоретичного навчання)
Код дисципліни
ВБ 1.8
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3.Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 13.Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 20.1 Проводити навчальні заняття, надавати консультації студентам із навчальних дисциплін за спеціалізацією Германські мови та літератури (переклад включно), а також здійснювати індивідуальний супровід студента (наставництво, менторство) під час навчання, використовуючи сучасні інноваційні методики та технології навчання у вищій школі. ПРН 21.1, ПРН 22.1,ПРН 23.1 див. профіль опису
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння німецькою мовою на рівні B2/C1 за шкалою Ради Європи, після проходження студентами базових психолого-педагогічних дисциплін, методики викладання іноземних мов у вищій школи.
Зміст навчальної дисципліни
Асистентська практика триває 6 тижнiв i проходить iз вiдривом вiд теоретичного навчання. Студенти проходять практику у закладах вищої освiти, у яких здiйснюється викладання німецької мови як iноземної. На першому етапi студенти ознайомлюються з документацiєю кафедри, яка використовується для забезпечення навчального процесу, вiдвiдують заняття викладачiв, а також вчаться складати плани практичних занять. На другому етапi студенти набувають практичного досвiду викладання німецької мови для студентiв бакалаврату. Передбачається, що студенти проводять не менше 20 годин власних занять, одне з яких — вiдкрите. Закiнчується асистентська практика проведенням студентом вiдкритого заняття, на яке запрошуються викладачi кафедри.
Рекомендована та необхідна література
Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Логос, 2003. – 221 с. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи: Навч. посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для суд. магістратури. – К.: Освіта, 2005. – 396с. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. - К.: Світ, 2004. – 147 с. Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи. - К.: Логос, 2006. – 215 с. Подоляк Л.Г., Юрченко В.Г. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. - К.: Дивосвіт, 2006. – 236 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Спостереження за виконанням викладачем-наставником різних видів навчальної роботи зі студентами. - Розробка планів практичних занять. - Розробка завдань для самостійної роботи, для поточного контролю, тести тощо. - Проведення практичних занять обсягом _20_ годин. - Відвідування лекцій, семінарських та практичних занять викладачів кафедри з подальшим обговоренням.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка результатів асистентської практики здійснюється на основі: - Спостережень за навчально-виховною роботою практикантів; - Бесід зі студентами, в групах яких проводилась практика; - Аналізу якості роботи практикантів на пробних та відкритих заняттях під час практики. По завершенню практики студенти проводять підсумкове заняття та подають звіт
Мова викладання
Німецька, українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології