Форми місцевої демократії

Освітня програма: Освітньо-наукова программа «Місцеве самоврядування» - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Форми місцевої демократії
Код дисципліни
ОК.8
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати теоретико-методологічні основи демократії на місцевому рівні, особливості її впровадження в Україні та у зарубіжних країнах; Знати організаційно-правові засади та технології представницької демократії; Знати концептуальні засади та форми прямої демократії - демократії участі; Вміти організовувати процес розвитку територіальних громад на засадах широкої участі мешканців у прийнятті рішень; Вміти виявляти проблеми розвитку територій через організацію комунікацій з громадськістю та визначати шляхи їх вирішення; Вміти розробляти проекти локальних нормативних документів щодо застосування механізмів демократії на місцевому рівні; Здатність вести дискусію, аргументовано обґрунтовувати власні думки щодо переваг та проблемних аспектів залучення громадськості до прийняття рішень; Здатність презентувати результати аналітичних і соціологічних досліджень щодо розвитку територіальних громад на засадах широкої партисипації.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основні теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики у сфері місцевого самоврядування, основ та технологій прийняття управлінських рішень на засадах партисипації в системі місцевого самоврядування. 2. Вміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері місцевого самоврядування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. 3. Володіти навичками аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних, соціологічних та інших даних, роботи з нормативно-правовою базою, оформлення й представлення даних за допомогою програм пакету Microsoft Office (Excel, Word, Power Point та ін.).
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються теоретико-методологічні основи та організаційні форми демократії на місцевому рівні, особливості їх впровадження в Україні та у зарубіжних країнах. Розглядаються організаційно-правові засади залучення громадськості до місцевого розвитку, основні етапи впровадження інструментів партисипативної демократії у територіальних громадах. Актуалізуються пропозиції щодо створення сприятливих умов партисипативної демократії у прийнятті управлінських рішень на місцевому рівні.
Рекомендована та необхідна література
1. Громадська участь/залучення громадян. Депутатська діяльність в округах (навчальний модуль) / Олександр Сергієнко, Олег Ватаманюк. К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. 92 с. 2. Місцеве самоврядування : підручник / за ред. В. М. Вакуленка, Ю. Ф. Дехтяренка, В. С. Куйбіди. К. : НАДУ, 2019. 723 с. 3. Daniel Klimovský, Nataliia Grynchuk. Participatory Budgeting. The Teaching Material. NISPAcee, 2017. 33 p. URL:http://www.nispa.org/files/publications/training/Participatory_budgetingENG.pdf 4. Управління розвитком об'єднаних територіальних громад на засадах громадської участі. Практичний посібник / В. М. Вакуленко, О. В. Берданова, Н. М. Гринчук, В. С. Колтун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук. К. : 2017. 134 с. 5. Школа бюджетної грамотності для громадських організацій. Посібник для тренерів / авт. кол. : А. М. Бойко, Г. А. Борщ, Н. М. Гринчук та ін. ; за заг. ред. Г. А. Борща. Київ : Фонд Східна Європа, 2017. 298 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарські та практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється у формах поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль здійснюється під час проведення аудиторних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студентів до виконання запланованих видів навчальної діяльності у межах дисциплін, що вивчаються. При поточному контролі оцінюється: контрольні роботи, самостійні завдання, аналітичне завдання, презентації, активність роботи студента на практичних і семінарських заняттях, результати виконання індивідуальних завдань, що передбачені програмою самостійної роботи, якість підготовлених презентацій або тематичних повідомлень. Підсумковоий контроль: іспит.
Мова викладання
Українська