Децентралізація публічної влади
Освітня програма: Освітньо-наукова программа «Місцеве самоврядування»
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Назва дисципліни
Децентралізація публічної влади
Код дисципліни
ОК.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати теоретико-методологічні основи децентралізаційних процесів
Знати специфіку зарубіжного досвіду децентралізації
Знати особливості етапів децентралізації влади в Україні
Вміти здійснювати прогнозування наслідків розвитку процесу децентралізації влади в Україні
Вміти визначати переваги і недоліки моделей розподілу повноважень в системі органів публічного управління
Вміти аналізувати проблеми, перспективи та напрями розвитку законодавства, що врегульовує сферу місцевого самоврядування
Вміти визначати пріоритети для реалізації договорів співробітництва територіальних громад
Здатність презентувати результати аналітичного дослідження щодо результати добровільного об’єднання територіальних громад в Україні
Обґрунтування доцільності упровадження окремих процедур та елементів діяльності до функціонування інституту старост
Обґрунтування критеріїв відбору кращих практик спроможних громад
Дослідження практичних аспектів розвитку територіальної громади.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретико-методологічні основи децентралізації влади; зарубіжний досвід децентралізації влади; особливості процесу децентралізації влади в Україні; розподіл повноважень місцевих рад; напрями та сфери співробітництва територіальних громад; процеси та процедури добровільного об’єднання територіальних громад; результати добровільного об’єднання територіальних громад в Україні.
2. Вміти використовувати аналітичні й статистичні методи обробки економічної інформації, працювати з національними і міжнародними базами даних.
3. Володіти навичками аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних даних, роботи з нормативно-правовою базою, оформлення й представлення даних за допомогою програм пакету Microsoft Office (Excel, Word, Power Point та ін.).
Зміст навчальної дисципліни
1. Теоретичні засади децентралізації влади
2. Зарубіжний досвід децентралізації влади
3. Етапи децентралізації влади в Україні
4. Особливості процесу децентралізації влади в Україні
5. Розподіл повноважень місцевих рад
6. Співробітництво територіальних громад
7. Процеси та процедури добровільного об’єднання територіальних громад
8. Результати добровільного об’єднання територіальних громад в Україні
Рекомендована та необхідна література
• Коваль О. М. Модернізація місцевого самоврядування в Україні та сучасні пріоритети влади // Законодавчі аспекти модернізації механізмів публічного управління та адміністрування в Україні / заг. ред. О.Л. Копиленко, В.Є. Воротіна. Інститут законодавства Верховної Ради України, 2019.). – с. 87-97.
• Конституція України // Відом. Верховної Ради України. 1996. № 30, ст. 141. Режим доступу:http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80.
• Європейська хартія місцевого самоврядування.Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/994_036
• Закони України:
• Про добровільне об’єднання територіальних громад від 05.02.2015 № 157-VIII (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, ст.91). Зі змінами та доповненнями.
• Про місцеве самоврядування в Україні // ВВР, 1997, N 24, ст.170. Із змінами та доповненнями.
• Про співробітництво територіальних громад від 17.06.2014 № 1508-VII ВВР, 2014, № 34, ст.1167). Зі змінами та доповненнями.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота, Індивідуальна самостійна робота,
практичні заняття
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 25 % від загальної оцінки за семестр та оцінювання практичної підготовки, що складає 75 % загальної оцінки за семестр.
– семестрове оцінювання (МАХ – 60 балів / MIN – 36 балів):
Перескладання семестрового контролю з метою покращення позитивної оцінки не допускається.
– заключне оцінювання (МАХ – 40 балів / MIN – 24 балів): формою заключного оцінювання є іспит. Формою проведення іспиту є письмова робота із завданнями різного рівня складності. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом під час іспиту, становить 40 балів.
– підсумкове оцінювання: підсумкова оцінка визначається як сума оцінок (балів) за всіма успішно оціненими результатами навчання під час семестру та оцінки, отриманої під час іспиту. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом, становить 100 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Вікторія
Семенівна
Колтун
Кафедра регіональної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Олег
Михайлович
Коваль
Кафедра регіональної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра регіональної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби
Кафедра регіональної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби