Основи психогенетики

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи психогенетики
Код дисципліни
ОНД.22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань; ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; ПР7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання біології та генетики в межах загальноосвітнього шкільного курсу. 2. Знання теоретичних основ функціонування психіки, закономірностей та механізмів формування особистості. 3. Володіння елементарними навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає у вмінні студентів аналізувати генетичні детермінанти людської поведінки, мати уявлення про їх взаємодію з соціальними та психологічними чинниками. Зміст курсу розкривається в двох модулях. В першому модулі викладаються основи психогенетики – науки, що досліджує внесок спадковості та середовища у формування психічних та психофізіологічних якостей людини. Докладно вивчаються генетичні механізми наслідування, методи психогенетичних досліджень, класифікація спадкової патології та типи взаємодії «генотип-середовище». Другий модуль присвячено розгляду актуальних досліджень щодо ролі спадкових чинників та факторів середовища у мінливості психологічних та психофізіоголічних ознак. Окремо розглядаються питання психогенетики інтелектуальних здібностей, сексуальної поведінки, психічних розладів тощо.
Рекомендована та необхідна література
Свааб Д. Ми – це наш мозок. – Харків, 2017. – 495с. Райх Д. Хто ми такі? Походження людини крізь призму ДНК. – К., 2019. – 367с. Ридли М. Червона королева. Статеве розмноження та еволюція природи людини. – К., 2021. – 400с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання проводиться у формі лекцій та семінарів; програмою передбачена самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді на семінарських заняттях, модульні письмові роботи, загальне підсумкове опитування/контрольна робота. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. Підсумкова оцінка складається із суми семестрової кількості балів та підсумкової контрольної роботи. Максимальна оцінка: студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, глибоко та всебічно розкриває зміст поставленого завдання, правильно інтерпретує отримані результати, використовує обов’язкову та додаткову літературу, демонструє самостійність, достовірність даних у роботі Мінімальна оцінка: студент не в повному обсязі володіє матеріалом, фрагментарно та поверхово його викладає, недостатньо розкриває зміст поставлених питань. Має суттєві помилки в роботі. Демонструє несамостійність у виконані завдань.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психодіагностики та клінічної психології
Факультет психології