Нейроморфологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Нейроморфологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології. ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем. ПР17. Розуміти роль еволюційної ідеї органічного світу. ПР27.12. Проводити цито- й гістофенотипування. ПР28.12. Здійснювати системний аналіз клітинної та тканинної пластичності за різних фізіологічних станів системи, характеру структурно-функціональних змін клітин та тканин різних типів.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати гістогенез та субмікроскопічну будову елементів нервової тканини, анатомію, основи біохімії та фізіології центральної та периферичної нервової системи. 2. Вміти самостійно за допомогою різних мікроскопічних методів розрізняти різні види нейронів, нейроглії та нервових волокон у складі нервової тканини на цито- і гістологічному рівні. 3. Володіти елементарними навичками виготовлення гістологічного препарату органів нервової системи та вмінням роботи з світловим мікроскопом.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна необхідна для отримання цілісного уявлення про будову однієї з провідних регуляторних систем організму, до якої відноситься нервова система, та для розуміння її взаємозв’язку в регуляції функцій організму з ендокринною та імунною системами. Для усвідомлення інтеграційної функції нервової системи вивчається будова та особливості функціонування різних типів рецепторів як структур, що сприймають зовнішні і внутрішні сигнали, рухових і міжнейронних закінчень, нервів і трактів, а також відмінності між центральною і вегетативною регуляцією органів. Розглядаються особливості нейрогенезу і цитоархітектоніки різних відділів головного мозку та їхні зв'язки з регуляцією функцій організму.
Рекомендована та необхідна література
1. Філімонов В.І. Фізіологія людини: підручник (4-е видання). - К.: Всеукр. спец. видав. Медицина. – 2021. – 488 с. 2. Макарчук М.Ю., Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи. - К.: ВПЦ “Київський університет”, 2011. – 335 с. 3. Фізіологія тварин.: Підручник для ВНЗ I-IV р.а Вид. друге. / за ред. А.Й. Мазуркевича, В.І.Карповського. Вінниця: Нова Книга, 2012. - 424 с. 4. Луцик О.Д. та інш. Гістологія людини. – Київ: Книга плюс, 2010. – 584 с. 5. Гістологія, цитологія та ембріологія: в 3 книгах. — Книга 3. Частина 2. Спеціальна гістологія і ембріологія внутрішніх органів: навчальний посібник (ВНЗ ІV р. а.) / Е.Ф. Барінов, О.М. Сулаєва, О.Г. Ніколаєнко та ін.; за ред. Е.Ф. Барінова, Ю.Б. Чайковського. - К.: Всеукр. спец. видав. Медицина. - 2013. – 472 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота (дистанційна, письмова, відкриті питання і тести) РН 1.1 - 2.2 – 20 балів/ 10 балів. 2. Знання гістологічних препаратів структур нервової системи РН 1.1 - 2.2, 3.1 – 40 балів/20 балів. 3. Підсумкова контрольна робота (письмова, відкриті питання і тести) РН 1.1. – 2.2 – 40 балів/ 15 балів. Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
українською