Механіка

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Механіка
Код дисципліни
ОК.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати та вміти користуватись основними законами, теоріями і методиками Механіки; вирішувати типові задачі про механічні явища з курсу загальної фізики, що потребують використання стандартних математичних методів; правильно визначати методики, необхідні для розв’язку задач, вміти знаходити оптимальні методики, необхідні для вирішення теоретичних та експериментальних фізичних проблем.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Вивчення дисципліни «Механіка» з курсу загальної фізики починається на базі сереньої освіти (шкільної) із початковим роз’ясненням ряду питань вищої математики (диференціювання, інтегрування, операції з матрицями, розв’язок простих лінійних диференціальних рівнянь, операції з векторами)
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль 1 1. Кінематика. 2. Динаміка. 3. Неінерційні системи відліку. 4. Закони збереження. Змістовний модуль 2 5. Динаміка твердого тіла 6. Характеристики полів. Поле тяжіння. Змістовний модуль 3 7. Коливання. 8. СТВ. Наслідки з перетворень Лоренца. 9. Гідростатика та аеродинаміка.
Рекомендована та необхідна література
[1]. Слободянюк О.В. “Механіка”. ВПЦ “Київський університет”, 2016. - 478 с. [2]. Матвєєв О.М.“Механіка і теорія відносності”, Київ, “Вища школа”, 1993.-320с. [3]. Сивухин Д.В.“Общий курс физики. Том I.Механика”, М.,Наука,1979.-520с. [4]. Кучерук І.М., Горбачук І.Т., Луцик П.П. Загальний курс фізики. К.: Вид-во “Техніка”, 1999. - 536 с. [5]. Савельев И.В. “Курс общей физики” , т. 1, т2, т.3. М., 1987. [6]. Иродов И.Е. Задачи по общей физике. М., 1988. - 416 с. [7]. Коваленко В.Ф., Загальна фізика у прикладах, запитаннях і відповідях: Механіка, Київ, ВПЦ “Київський університет”, 2011. - 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Викладання теоретичного матеріалу лекційне із паралельним розглядом практичних прикладів (задач) на семінарських заняттях і виконанням лабораторних робіт на експериментальному обладнанні.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Навчальний семестр має три змістовні модулі, що оцінюються максимально до 10 балів. Робота в аудиторії є частиною відповідного модуля, відповіді «біля дошки», виконання домашніх завдань є складовою частиною відповідного модуля. Письмові контрольні роботи проводяться після завершення відповідних тем. Замість модульних контрольних робіт можуть бути зараховані індивідуальні завдання. Підсумкове оцінювання (у формі іспиту): Екзаменаційний білет іспиту складається з 3-х теоретичних питань і 1-го додаткового. Кожне питання оцінюється від 0 до 10 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра електрофізики
Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем